Как може да се усвояват европейски средства и пари от държавата, а на практика да няма резултат се вижда най-ясно в Пловдив. Нагледен пример за това е  обявената за супермодерна и интелигентна система за управление на трафика в Пловдив, която не работи вече трети месец. Въпреки големите хвалби, че това е нещо уникално и ще промени едва ли не живота на хората. Но не би. В началото на април, за чието изграждане бяха пръснати 20 милиона лева пари на европейските и българските данъкоплатци, беше открита официално. Веднага обаче тръгнаха и проблемите. В началото пътниците се дразнеха, а после са забавляваха на бисерите - Антим едно, вместо Антим Първи, жика Тракия, вместо жк „Тракия“. Често се чува смях, особено когато автобусите висят с минути на така наречените умни светофари, чийто интелект още си остава тайна. Обяснението на представителите на Общината бе, че се е повредил много сериозно сървърът на управлението и не се знае кога ще бъде оправен. Изпълнител на поръчката за електронното гласуване е испанската фирма "Индра Системас" С.А, осъществила досега много такива проекти в родната си страна и другаде из Европа. Таблата по спирките, което трябваше да обявяват имената на автобусите и часовете кога пристигат, са застинали във времето. На някои места дори са свалени. На 285 автобуса бяха монтирани бордови компютри, които трябваше да приемат и предават информация за движението на рейсовете. Поставиха  се устройства за проверка на карти и билети, електронни табла за информация на пътниците.  
В момента обаче нито едно от устройствата не работи,
 и пътниците не могат да се информират от таблата по спирките кога пристига автобусът, който чакат. На всичко отгоре не се продават билети на автоматите по спирките и автобусите, тъй като системата не е одобрена от Националната агенция за приходите.
Кметът Иван Тотев обясни, че системата е уникална за България и все един ден ще заработи. "Възникна форсмажорно обстоятелство със захранването, което не е по вина на никой. Просто се случва. Нека не подценяваме и сложността на проекта. Уверявам ви, че проблемите ще бъдат отстранени", увери градоначалникът. Той добави, че няма да иска на този етап неустойка от испанците, въпреки че според договора може да го направи. Обяснения защо се прави това няма. Явно лесно се харчат чужди пари, отпуснати уж за подобряване живота и битието на гражданите.

Търновалийски: Общината може да бъде принудена на връща пари

Народният представител от БСП Георги Търновалийски вече цял месец алармира, че Транспортният проект може да донесе големи проблеми на община Пловдив.
Все още не работи системата за управление на градския транспорт, техниката се оказва некачествена, а задръстванията в града станаха повече. Напълно е реално да се стигне и до връщане на цялата сума, ако проектът не заработи. Предстои петгодишен мониторинг и във всеки един момент Европейската комисия може да наложи санкцията, стана ясно от думите му. Според него другата опасност е от разходите за сервиз и поддръжка на тази некачествена техника. „Какво ще се случи след една година, когато изтече гаранцията за  валидатори, машини за продажба на билети, информационни табла, светофарни уредби и общината ще трябва със собствен бюджет да ги поддържа. Имат ли управляващите анализ за това колко средства ще бъдат необходими от общинската хазна?”, попита Търновалийски. Той припомни, че в Града на тепетата трябваше да има зелена вълна, която да позволи на колите да не спират на всеки светофар. При всяко спиране се отделят най-много вредни газове, а Пловдив е един от градовете с най-мръсен въздух в Европа. „Такава зелена вълна в града ни няма. Напротив, задръстванията станаха по-големи", коментира депутатът. Реална е опасността общината да бъде принудена да върне всичките 40 милиона лева по целия транспортен проект. 
Пловдивският транспортен проект е илюстрация за това как неефективно са вложени европейски средства и се дава за пример от самия вицепремиер Томислав Дончев. Накрая следва и логичния въпрос.

Не е ли време община Пловдив да потърси неустойка от изпълнителя "Индира Системас" за зле свършената работа, след като по договора има право на това. Всякакви други действия на местните управници пораждат съмнения как се е изпълнявал проекта и как са вървели плащанията.