На 22 март, от 19.00 часа Държавна опера-Стара Загора ще представи на сцената на Дома на културата „Борис Христов“ в Пловдив своята най-нова
постановка на росиниевия шедьовър „Италианката в Алжир“.
В постановката на „Италианката в Алжир“ пловдивчани ще се срещнат със забавното и оригинално пресъздаване на вечните теми за любовта и оспорваната свобода на жената и нейното право на избор. Действието е
пренесено в първите десетилетия на 20-ти век – времето на новите технологични и модни открития, които навлизат в света на Ориента.
Впечатляващите сценични решения на спектакъла на италианската
художничка-сценограф Мартина Сеня и костюмите на Мария Пупучевска, както и уникалните хрумвания и артистични подходи на режисьорката Урсула
Хорнер, обещават едно незабравимо преживяване за българската публика с героите на класическата опера-буфа на неподражаемия майстор на комедията
Росини. Предстои много смях, веселие и истинска наслада от виртуозните изпълнения на солистите – изпълнители на главните роли Петя Петрова, Родриго Тросино /Италия/, Валери Турманов, Ивайло Джуров, Емилия
Иванова, Тереза Бракалова, Едуин Кей и др., хора и оркестъра на
Старозагорската опера под диригентството на главния диригент Ивайло
Кринчев.

„Елате да гледате „Италианката в Алжир“, защото ние сме по-забавни от всички оперети заедно“ – така покани своите зрители режисьорът на
спектакъла Урсула Хорнер. „При мен няма статично стоене и пеене на сцената. Постановката следва темпа на времето, в което сме, а в това
време в една секунда има няколко кадъра. 21 век е ние сме бързи, шарени, весели.“ – казва Урсула Хорнер. „Нашият основен режисьор е Росини. Аз мога да измислям мизансцени, но те трябва задължително да имат връзка с
гениалната му музика. Той води, най-важен е неговият темпоритъм.
Музиката за мен е най-големият режисьор на постановката“ – категорична е Урсула Хорнер.
“Урсула увлича на сцената всички ни с енергията, която блика от нея“ – казва диригентът на постановката и главен диригент на Държавна
опера-Стара Загора Ивайло Кринчев. За музиката на „Италианката в Алжир“
той добавя: „От гледна точка на съвременния изказ, музиката на това
произведение е абсолютно „комерсиална“ и сигурно това е причината за
огромния и успех на нейната премиера. Това е ансамблово заглавие – нужна
е перфектна спойка между музика, пеене и действие. Не се поставя често,
защото трудно се намират подходящите гласове. Росини във всяка нова
продукция се създава наново. В тази постановка целта ни е да изсвирим
100% от нотите, които е написал, а това са много, много ноти, повярвайте
ми“ –споделя Ивайло Кринчев. И добавя, че за всеки певец е изключително
хигиенично да пее Росини и Доницети, за да запази гласа си по-дълго.
Идеята за реализацията на „Италианката в Алжир“ е на директора на
Държавна опера-Стара Загора Огнян Драганов. Познавайки добре работата на
своята талантлива колежка режисьорката Урсула Хорнер /известна на
българската публика със знаковия си спектакъл на операта „Хофманови
разкази“, поставен в Русе и Пловдив, с постановката на операта
„Трубадур“ - в Пловдив, както и със спектакъла на операта „Севилският
бръснар“, с когото Македонската опера и балет гостува миналата година
на 49-то издание на Фестивала на оперното и балетното изкуство в Стара
Загора/, Драганов без колебание избира атрактивното и рядко поставяно в
България оперно заглавие от афиша на Македонската опера и балет...