Част от класовете - вероятно седми, осми и 12-и клас, ще се върнат за присъствено обучение в училищата от 4 февруари. Това ще стане при вариант на редуването на учениците, тъй като някои ученици не са били повече от 12 седмици в училищата, а учат онлайн. Това каза пред журналисти заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова след среща в Министерството на здравеопазването с представители на МОН, на работодателските и на синдикалните организации в образованието.

Важно е, че няма да се започне с всички класове от пети до 12-и клас присъственото обучение, но вероятно ще се започне с 12-и, седми и осми клас от 4 февруари.

Окончателното решение ще се вземе през следващата седмица, но с голямата уговорка, че всичко ще зависи от развитието на епидемичната ситуация в страната, каза главният държавен здравен инспектор доц. д-р Ангел Кунчев.

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова даде пример как ще стане редуването на големите ученици за присъственото обучение в училищата - две седмици да започнат да учат седми, осми и 12-и клас в класните стаи, след което, отново две седмици, те ще са отново на обучение в електронна среда от разстояние, за да могат да се включат и следващите класове. "Идеята е да не се струпват масово, 100 процента в училище, особено по-големите ученици", обясни Михайлова.

На срещата стана известно, че има "приоритетни класове" - седми, осми и 12-и клас, с които ще започне присъственото обучение, но с редуване, каза доц. Кунчев. Той уточни, че идеята е на 28 януари, на редовния брифинг на здравните власти, да се даде информация как ще започне връщането на големите ученици в училищата от 4 февруари. "Това ще е присъствие в училище средно на 38 до 40% от учениците, които на двуседмични смени ще се въртят, за да може да има по-малко хора и по-малко контакти в училище", обясни доц. Ангел Кунчев. Той заяви, че условието е едно, за да се върнат големите ученици в клас - да се задържи ниската заболеваемост от коронавируса в страната.