Като  е символ на провала на сегашните управляващи бе определен приетия днес бюджет на Пловдив за тази година в размер на 342 милиона лева. Чрез него няма да се реализира развитието на града.  Това обяви пред журналисти градският лидер на АБВ адв. Георги Илчев. Той разкритикува властта, че в годината, когато Пловдив е Европейска столица на културата на всички е станало ясно, че няма да има Концертна зала, както и , че се е доказало окончателно, че проектът за кино "Космос" няма да се реализира. Провал е и инфраструктурната програма на общината, добави още адв. Георги Илчев. Тоx даде за пример предстоящия ремонт на бул. "Северен", чиито проект е от 5 години. Това не е изграждане на нова инфраструктура, а ремонт на старата, поясни той.

"От бюджета на града за тази година се вижда, че не са планирани средства за разширяването на бул. "Александър Стамболийски" в район "Южен". Този район вече стана най-големия в Пловдив, и в него се строят най-много жилищни сгради. Ето ще ви дам един пример. На този същия булевард е планирано да се пуснат в скоро време нови жилищни сгради с 500 апартамента. След като новодомците се нанесат в тях пространството там ще се задръсти окончателно от автомобилите им. Никой обаче от общината не мисли за това", заяви градският лидер на АБВ. За намирането на решение на проблема ръководството на АБВ планира срещу с кметовете на район "Южен" и на Пловдив и с управата на ВИК, тъй като там стават най-честите аварии на водопреносната мрежа.

Адвокат Георги Илчев сподели, че другият тежък проблем в Пловдив за чието решаване не се взимат мерки е екологията.  Той определи Транспортния проект на града като провал. Адвокат Илчев разкритикува управляващите, че окончателно са са отказали от развитието на електротранспорта за разлика от София, където бяха пуснати нови 20 електробуса. шефовете на АБВ обмислят свикването Кръгла маса за обсъждане на проблемите на електротранспорта в Пловдив и неговото развитие, като най-екологичния.

 

Българските военни въздухоплавателни средства не са застраховани. Причината за това е административна спънка, съобщи на пресконференция в Пловдив председателят на ПП АБВ Румен Петков. Той припомни, че още преди 20 дни е повдигнал въпроса, когато e получил препоръка от военния министър да се подготви по-добре по темата и че военните самолети и вертолети се купуват, за да бъдат унищожавани. В този смисъл не се застраховат и няма как да бъдат застраховани.

    „Оставих го (министър Каракачанов) 20 дни да се поинтересува и да преодолее собствената си некомпетентност и неграмотност. В натовските армии въздухоплавателните средства са застраховани. За да преодолее собствената си неграмотност и тази на екипа си, казвам на министъра на отбраната, че основната причина, поради която не могат да бъдат застраховани военните въздухоплавателни средства е тази, че в Република България не съществува административен регулаторен орган, който да ги дефинира като летателни апарати“.

Петков уточни, че това не е проблем, който възниква с началото на мандата на настоящия ресорен министър, а от времето на влизането на държавата ни в НАТО . Но това не отменя неграмотността и некомпетентността на този министър и на неговия екип, добави председателят на ПП АБВ. Румен Петков припомни, че инцидентите с военни самолети и вертолети са се случвали неведнъж, и определи неглижирането на темата и твърдението на ресорния министър, че държавата ни купува въоръжение, за да бъде унищожавано, като национален нихилизъм, престъпление към националната сигурност и лична неспособност. Според ПП АБВ, преминаването на проекта "Турски поток" през нашата страна е под въпрос, това обявиха на пресконференция в пресклуба на БТА в Пловдив председателят на партията Румен Петков, заедно със зам.-председателят Владимир Маринов и Георги Илчев, регионален координатор за Пловдив.
По думите на Румен Петков днес изтича фаза 3 за подаване на документи за закупуването на заявени количества газ, като фаза 3 запазва годините на 20 и увеличава цените на вход и на изход. Нашата цена на вход-изход /това е транзитната такса, която ще получаваме като държава/ е съществено по-скъпа, от тази която имаме с Турция, с Румъния и Гърция. Цената на Българо-Турската граница е 112 процента по-висока от тази с Българо-Румънската граница, каза Петков. По думите му цената се оскъпява от необосновано високите цени на инфраструктурата и даде пример с газопровода Лозенец-Недялско, който е 10 км, и който достигна цена до 55 милиона лева. Той добави, че газопроводът, който трябва да бъде изграден от Провадия до Зайчар е 470 км и е определен на цена 2,3 млрд. лева. Като се направи сметка излиза, че газопровода Лозенец-Недялско е най-скъпият и има една разлика от 600 милиона лева, която не може да бъде обяснена. Високите цени на инфраструктурата ще принуди продавачите да ни заобиколят, заяви Петков. Той добави, че това ще провали ключовото място на България в обезпечаването на газовата сигурност на Европа, защото оскъпяваме по изкуствен начин цената на газта.