Областната комисия по безопасност на движението по пътищата на територията на област Пловдив проведе първото си заседание за тази година
Каназирева: Безопасността на движението по пътищата е споделена отговорност
„Липсата на пътна маркировка и сигнализация, неосветени  пешеходни пътеки , нужда от изграждане на „легнали полицаи“ и видеонаблюдение, както и засилен контрол срещу нерегламентираните  състезания / гонки/ са основните проблеми, които трябва да бъдат решени в областта“. Това заяви областният управител Дани Каназирева, която е председател на комисията
По думите й  с тези проблеми  са свързани основните оплаквания и сигнали на хората от Пловдив и областта.
„Няма как да говорим за пътна безопасност, ако нямаме пътна маркировка и сигнализация. Ще настоявам да бъдат отделени средства за възстановяване й на територията на  област Пловдив.  Ще изискам  всяка една община да посочи какви средства  е отделила в бюджета си  за възстановяване  и поддържане  на маркировката в населените места. Необходимо е да се анализират зоните с повишен риск от ПТП и какви  мерки трябва да  се предприемат. Областна администрация и Пътна полиция са готови да съдействат при нужда“, допълни Каназирева.
Тя посочи, че въз основа на постъпилите сигнали от граждани, изпраща до заместник-кмета в община Пловдив Тодор Чонов информация за неосветени и необезопасени пешеходни пътеки в 6-те района на града.
Според Каназирева е много важно да се вземат спешни мерки от МВР и общината/ като се осигури видеонаблюдение/ за преустановяване на гонките в район Тракия, които от години тормозят гражданите и, за които  има постъпили множество сигнали в областта.
„Сигурна съм, че това, което поставям като проблем ще бъде решено, защото виждам как бързо и методично действат органите на реда и г-н  Тодор Чонов, заключи областният управител.
От своя страна зам.-кметът Тодор Чонов посочи, че със заповед на кмета Здравко Димитров в районите администрации са създадени комисии, които трябва да идентифицират всички пешеходни пътеки. Специално внимание трябва се обърне на тези, които са  край училища и детски заведения, както и на пешеходните пътеки с произшествия с пешеходци или велосипедисти. Целта е да се възстанови  маркировката, сигнализацията  и осветлението.
На заседанието стана ясно, че  жителите на областта настояват за засилено полицейско присъствие в населените места, за да се ограничи възможността да се шофира с висока скорост по общинските пътища. /В областна администрация например има множество сигнали от община Куклен./
Всички общини коментираха проблема  и посочиха конкретни  примери с липсваща пътна  маркировка и риска от ПТП. /Първомай и Асеновград/
Каназирева уточни, че след проведени разговори  с директора на АПИ  от март месец ще започне поетапното възстановяване на маркировката. По думите й в село Калековец, община Марица, където скоро имаше инцидент, в АПИ вече е заложено изграждането на два „легнали полицаи“
„Безопасността на движението по пътищата е споделена отговорност. Ще сформирам работна група с участието на РД на МВР,  РД „Пожарна безопасност и защита на населението“, Бърза помощ и други ангажирани към проблема институции за приемане на механизъм за действие при тежки пътнотранспортни произшествия, заяви  областният управител Дани Каназирева.
Според статистиката през последните години пловдивски регион е начело по брой катастрофи на пътя.
Комисията прие проект на План за действие 2021-2023, който ще послужи при изготвяне на Националната стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата на република България за десетгодишен период.
На заседанието участваха ДА“ Безопасност на движението по пътищата“, АПИ, РЗИ, експерти от областта и  представители на всички общини.