Общинският съветник от БСП в Пловдив  инж. Йордан Василев взе отношение по повод намерението на общината за въвеждане на "зелена зона" с цел облекчаване на трафика и паркирането.

"Идеята за облекчаване на трафика в града ни чрез въвеждане на нова платена зона за паркиране, макар и с по- ниска цена, за град като Пловдив е абсурдна. Още по- абсурден е и обхвата на зоната - предвижда се на север тя да достига до бул. „Дунав“, на юг – до бул. „Александър Стамболийски“, на запад – до ул. „Царевец“, на изток – до бул. „Източен“. Тоест, почти целия град, и то в изцяло жилищни зони,  ще бъде обхванат от платено паркиране, без реално да има алтернатива за свободно такова. И отново ощетени ще бъдат тези пловдивчани, които иначе плащат най- високите автомобилни данъци. Изграждането на буферни паркинги по входовете на града ни няма да реши проблема с паркирането в кварталите.
От години е ясно, че броят на превозните средства в града под тепетата надвишава многократно капацитета на пътната инфраструктура. Големите инфраструктурни проекти в изграждането на нови пътни връзки, чрез които да се облекчи трафика, буксуват. Пропуснахме шансът чрез европейско финансиране да развием  модерен и устойчив градски транспорт. Пропуснахме да ограничим строежа на нови жилищни или административни сгради, без да  са осигурени поне по едно паркомясто на офис или апартамент. При 380 000 жители, по пловдивските улици се движат близо 200 000 автомобила в пиковите часове и сигурно още толкова са паркираните.
Тук е резонно да поставим въпроса за решението, но отговорът няма да е лесен, тъй като трябва да се спре с дейности „ на парче“! Необходими са ни комплекс от свързани мерки, които да решат натрупаните с години проблеми като например:
- Забрана за нови строежи, ако в границите на имота няма осигурени поне по едно паркомясто на апартамент/офис;
- Изграждане на общински многоетажни или подземни паркинги по микрорайони;
- Приемане на нова транспортна схема на градския транспорт, така че да бъде обхванат основния пътникопоток с минимален брой линии;
- Извеждане на транзитния и тежкотоварния трафик от рамките на града чрез изграждане на многолентов околовръстен ринг около Пловдив;
- Изграждане на нови пътни връзки и кръстовища на две нива на най- натоварените такива;
- Строг контрол за паркирането в забранените участъци по булевардите и улиците поемащи основния трафик в града ни.
И не на последно място стои въпросът за разширяване на границите на Община Пловдив, чрез присъединяване на общините Пловдив и Марица. Така или иначе, административните центрове и на двете са на територията на Пловдив", категоричен е инж. Йордан Василев.