Район „Западен“ вече предлага електронни административни услуги на гражданите. За целта се изисква наличието на квалифициран електронен подпис.
„Тази система ще улесни изключително много гражданите. Тя е още по-ценна в настоящата ситуация заради борбата с коронавируса, защото позволява да се предоставят услуги без необходимост да се идва на място в районното кметство и така се избягва струпването на хора“, заяви кметът Димитър Колев, като уточни, че район „Западен“ е един от първите в страната, който въвежда системата.
Към момента се предоставят 18 услуги към дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване“. Сред тях са най-често използваните като издаване на удостоверение за настоящ адрес, удостоверение за наследници, възстановяване или промяна на име препис-извлечение на смъртен акт, припознаване на дете и други. Тези услуги ще бъдат предоставяни абсолютно безплатно през целия период на въведеното извънредно положение в страната. Предвижда се обхватът на онлайн услугите да бъде разширен и с обслужване в сферата на устройството на територията и екологията.
Достъпът до електронни административни услуги се осъществява чрез сайта на район „Западен“ - /http://zapaden.plovdiv.bg/, от който потребителят се препраща в Единния портал за достъп до електронни административни услуги. Там се попълват формата-заявление и съпътстващи документи и след избор на услуга заявителят се пренасочва към системата за управление на електронни форми, където се идентифицира чрез избраното от него средство. След като услугата бъде избрана, се генерира уникален номер на заявената услуга, който се визуализира в попълнената форма и служи за уникално идентифициране на конкретната услуга при последващите действия по нейната обработка, заплащане и доставка. Резултатът от услугата се предоставя по указания от заявителя канал за доставка, включително и чрез връчване в профила на заявителя в системата.