Община Пловдив договори с НКЖИ Бетонният мост да бъде затворен на 15 юни, а не на 15 април, какъвто бе първоначалният срок. Това съобщи кметът Костадин Димитров след среща с ръководството на държавната компания.
„Цялата ни нагласа и усилия е демонтажът на моста да се извърши в летния период, за да съвпадне с отпускарския сезон, когато трафикът в града не е толкова интензивен“, посочи Костадин Димитров.
Уверенията са до Коледа съоръжението да е изцяло ремонтирано.
Заместник-кметът по строителство, устройство на територията и общинска собственост инж. Тошо Пашов допълни, че Община Пловдив е поставила към НКЖИ три условия, които са били изпълнени.
„Първото условие беше да се преразгледа проектът, за да се коригират неточностите в него, посочени от Община Пловдив. След като те бяха отстранени, до края на април имаме готовност да издадем разрешение за строеж. Второто изискване бе да се подпише договор между изпълнителя на проекта и НКЖИ, в който да бъдат заложени неустойки, ако не се спазят графиците за изпълнение.
Третото условие бе да се подпише споразумението, прието с решение на Общинския съвет през март 2023 г. за предоставяне на имотите на НКЖИ на Община Пловдив.
Това е необходимо, за да може подлезът под гарата да стане пълноценна транспортна комуникация, след като се реализира пробивът и връзките към него, които са във въпросните имоти“, поясни заместник-кметът по строителство, устройство на територията и общинска собственост.
По думите му на мястото на изоставената глуха линия в район „Южен“, която НКЖИ предоставя на Община Пловдив, може да се изгради улица, която да обслужва разрастващите се квартали „Остромила“ и „Беломорски“.
Кметът Костадин Димитров добави, че администрацията полага максимални усилия да планира и координира настоящите и бъдещи инфраструктурни ремонти, така че да се улесни движението в Пловдив.
„Това е и другата причина за по-късното затваряне на Бетонния мост, защото се очаква до 15 юни „Кукленско шосе“ да е готово, за да поеме трафика от надлез „Родопи“, обясни кметът Костадин Димитров.

Според него доброто планиране е етапността  са  ключови фактори при изпълнението на текущите ремонти на пътната инфраструктура.

“До средата на 2025 година се очаква да бъде готов пробивът под Централна гара, изпълняван от НКЖИ. Предстои въвеждане в експлоатация на подлеза „Модър-Царевец“ около 15 април”, съобщи Димитров. По думите на зам.-кмета по строителство и инвестиции инж. Тошо Пашов в момента комисия изготвя проекти за временна организация на движението в участъка на ул. „Солунска“, бул. „Хаджи Димитър“ и ул. „Царевец, като то ще бъде пуснато веднага след подписването на акт 15.

Костадин Димитров обясни, че степенуваност е необходимо да има и при ремонтните дейности по шосетата „Рогошко“ и „Брезовско“, за да не бъдат затворени по едно и също време.

„Фирмата изпълнител е поела ангажимент до 10-15 дни „Рогошко шосе“ да бъде отворено, а след Великден започва работа по „Брезовско“, подчерта кметът.

Той допълни, че до края на месец юли трябва да бъде завършена улица „Владая“. Очаква се до Великден да бъде асфалтиран участъкът от ул. „Пере Тошев“ и ул. „Бъкстон“ и отсечката между ул. „Никола Димков“ и ул. „Стефан Стамболов“, част от проекта за Южния обходен колектор на ВиК.

„До края на месец юни е поет ангажимент да бъдат завършени и двете платна на „Голямоконарско шосе“, където канализацията и водопроводът вече са готови“, коментира още кметът.