От 8 до 28 май 2014 г. ще се проведат XVIII. Австрийски музикални седмици в България, организирани от Австрийското посолство в София и Виенски клуб. Мотото на фестивала „1814-1914-2014: Бунт на чувствата. Романтика и експресионизъм“ е избрано, както подчертава посланик Герхард Райвегер в обръщението си към публиката, „за да се постави акцент върху преломното време в навечерието на Първата световна война и последвалите я промени в обществото, в изкуството и културата“.
Както и предишната година, фестивалът се провежда под почетния патронаж на г-жа Mаргарита Попова, Вицепрезидент на Република България.
Програмата, която обединява известни произведения на класиката и романтиката със съвременни творби, включва 20 концертa в 11 от големите градове в България. Освен Пловдив в проявата се включват София, Варна, Русе, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Габрово, Благоевград, Кюстендил, Перник.
По традиция болшинството концерти са с вход свободен и така те са достъпни за широк кръг публика и се превръщат в „музикално събитие за всички, които ценят и обичат австрийското музикално творчество“ – както отбелязва г-жа Маргарита Попова, Вицепрезидент на Република България в обръщението си.
За участие във фестивала от Австрия пристигат известните ансамбли Алма, Екстрачело, Салонен оркестър Бьозе. Сред имената на солистите се открояват тенорът Петер Свенсон и мецосопраното Джени Ху, кларинетистката Вера Карнер, цигуларката Едуа Задори.
Програмата в Пловдив включва 2 концерта – на 11 и 28 май, като вторият е заключителния концерт на фестивала за цялата страна.
11 май (неделя)
Камерен концерт – Музей на Съединението, 18:30 ч.
Кристиане Дьокер – мецосопран (Австрия)
Мария Червенлиева – пиано .
Вход свободен .
28 май (сряда)
Заключителен концерт – Градски дом на културата „Борис Христов“, 19:00 ч.
Карл Мария фон Вебер – Увертюра към операта „Вълшебният стрелец“, оп. 77
Бела Барток – Концерт за цигулка и оркестър № 1
Лудвиг ван Бетовен – Симфония № 6 („Пасторална“) оп. 68
Пловдивска филхармония
Диригент – Диан Чобанов
Солистка: Едуа Задори – цигулка (Австрия)
Билети на касата на Държавна опера - Пловдив
"Едуа Амарила" Задори, което означава "блестящ изгрев на луната" на унгарски, е родена в южния унгарски град Кечкемет. На седемгодишна възраст Едуа започва да свири на цигулка. Тя участва в конкурс на Висшето музикално училище Ференц Лист и впечатлява журито с изключителния си талант. Получава стипендия в този забележителен унгарски институт за музика. През 1992 г. започва да учи под ръководството на известните цигулари Хабин Каялех и Тибор Варга. Един от най-големите цигулари на 20-и век Йехуди Менухин забелязва таланта на Едуа Задори и я кани да участва в негов майсторски клас в Гщаад, Швейцария. През 1997 г. Виена, градът на музиката, става център на нейния живот. В Университета за музика тя учи при Гюнтер Пихлер и Ернст Ковачич . След следването си Едуа Задори завършва майсторски класове при Ищван Руха и Питър Комлос, както и с Трио Алтенберг във Виена. Концерти по целия свят допринасят за международната кариера на цигуларката. През 2001 г. Едуа Задори доказва таланта си още веднъж в музикалния фестивал Щириарте в австрийския град Грац. В музикалния фестивал "Мондзеетаге 2003-2005" Едуа Задори изпълнява камерна музика на най-високо ниво, заедно с колегите си Кристиан Алтенбургер и Бенджамин Шмид. Следва серия от солови концерти в Златната зала на Музикферайн, Виена. През 2005 г. основава Клавирно трио "Унгария", заедно с Тамаш Варгаи Балаш Шоколай. Триото впечатлява публиката не само във Виенския Концертхаус, но също така и в Будапеща.
Едуа Задори изнася многобройни концерти, през 2009 г. в дуо с Анастасия Домбровска (пиано) печели първа награда на престижния международен конкурс за камерна музика Гаетано Дзинети във Верона.
През юни 2012 г. излиза новият компактдиск на дуото (GramolaEdition).
От септември 2012 г. Едуа Задори е Гост професор в Университетския колеж по музика Ал Кудс в Ерусалим.
Едуа Амарила Задори свири на цигулка, изработена от Джоузеф и Антонио Галиано, датираща от 1801 г.

Мария Червенлиева е работила като пианист-акомпанятор в Академията за музикално,  танцово и изобразително изкуство в Пловдив от 1970 до 2007 г. От 2000 г. е доцент по клавирен съпровод, вокална камерна музика и пианист-акомпанятор в Международната лятна музикална академия в Лилиенфелд, Австрия. От 2007 г. живее и работи във Виена.
Наред с педагогическата си работа, се занимава с интензивна изследователска работа в областта на клавирния съпровод и камерната музика. Защитава докторат в Националната музикална академия София през 1986 г . Специализира в Брамсовото студио Баден-Баден, Германия. Като партньор на много български и чуждестранни певци и инструменталисти участва многократно в международни конкурси и фестивали като: „Пражка пролет“, „Белведере“, „Виенски музикални седмици“, „Органов фестивал във Виенската гора“, Пролетен фестивал във Вадуц (Лихтенщайн), “Марнах“(Люксембург), “Австрийски музикални седмици“, „Дни на швейцарската музика“, „Софийски музикални седмици“, „Салон на изкуствата“ София, „Варненско лято“, „Мартенски музикални дни“ Русе, Международен фестивал на камерната музика в Пловдив и др. Концертира в Европа, САЩ и Япония.
Дългогодишна и активна творческа работа я свързва с Лилия Илиева, мецосопран. Камерното дуо осъществява редица първи изпълнения в България на творби от съвременни австрийски и швейцарски композитори. Има записи в БНР и БНТ, издава компакт дискове.
През 2006 г., съвместно с Каори Томияма, мецосопран, Мария Червенлиева инициира концертния цикъл „Звучаща австрийска библиотека“ във Виена. Той включва почти неизвестни днес песенни съкровища от музикалната история на Австрия - забравени, но за щастие запазени.
От 2013 г. се занимава активно с архива на австрийския композитор Фердинанд Ребай (1880 - 1953).
Мария Червенлиева е инициатор и съосновател на фестивала “Австрийски музикални седмици“.

Мeцосопранът Кристиане Дьокер получава началното си музикално образование в музикалното училище „Карл Целер“ в Санкт Петер на Ау (Долна Австрия). Свири на блокфлейта и флейта. След това следва първоначално вокална педагогика в Университета за музика и сценични изкуства във Виена, в класа на Б. Щрадиот, който завършва с отличие през 2013 г. От 2011 г. е студентка паралелно и в класа по оперно пеене на проф. Р. Кьоблер в Университета за музика и сценични изкуства.
         Допълнителни творчески импулси получава от участието си в майсторските курсове на Б. Бони, Кл. Виска, Н. Енс, Е. Бенгстън-Опиц, Кл. Филипс. Носител е на първи награди от конкурса „Prima la Musica“ (2008) и от оперетния конкурс „Оскар Щраус“(2013).
          Кристиане Дьокер развива активна концертна дейност с участия в песенни и църковни концерти в Лилиенфелд, Зайтенщетен и Гьотвайг – с песни на Й. Брамс, Р. Шуман и А. Дворжак. В репертоара и са включени и „Коледната оратория“ на К. Сен-Санс, „Коронационна меса“ от В. А. Моцарт, както и „Меса с тимпани“ и „Младежка меса“от Й.Хайдн.
          През 2010 г. Дьокер участва в концерт в Стъклената зала на Музикферайн във Виена с песни на Хуго Волф. През 2013 г. участва като солист в Симфония № 9 от Л. ван Бетовен и „Те Деум“  от А. Брукнер в Германия, под диригентството на Е. Бартман.
В същата година дебютира и на Залцбургския музикален фестивал в операта „Нюрнбергските майстори-певци“ от Вагнер, под диригентството на Даниеле Гати, в рамките на „Young Singers Project“. Ангажиментите и в следващия сезон са свързани с Оперния театър в Клагенфурт, където ще изпълни ролята на Третата дама от операта „Вълшебната флейта“ от Моцарт.

Информация за Австрийски музикални седмици може да се намери на страницата в интернет www.austrianmusicweeks-bg.com