„Лингвистика с маркетинг“ е новата специалност във Филологическият факултет към ПУ за академичната 2013/2014 година. Специалността ще формира у студентите комплекси познания по два чужди езика и маркетинг. С придобитата квалификация бъдещите абсолвенти ще могат успешно да прилагат уменията си като преводачи във фирми, банки, PR агенции, издателства, електронни и печатни медии, библиотеки, музеи и други обществени, образователни и културни институции, обясни заместник ректорът доц.Чакърова.
Учебният процес ще се провежда по сходна схема за първия чужд език- английски, и за втория- немски, френски, руски или испански. Основната разлика е, че обучението по втория език ще стартира от начално ниво. Програмата предвижда овладяването на базисния език да завърши на ниво С1, а на втория- на ниво В2 от европейската рамка за владеене на езици.
Кандидатстудентската кампанията от изминалата година премина много успешно, заяви доц. Чолакова, имаме 101% прием- това значи, че сме приели повече студенти от предвидените бройки. Пловдивският университет се доказва като престижен ВУЗ, към който има продължителен интерес, допълни доцентката.
За КСК 2012/2014 не са предвидени големи промени. За улеснение на зрелостниците предварителните изпити във филологическия факултет ще бъдат изместени по- рано от миналата година, но все още няма определени дати. Минималният бал за прием на студенти ще бъде повишен, а изпитът по руски език ще бъде в нов формат.
Официалният старт на КСК 2013/2014 на филологическия факултет ще бъде даден на 15 декември от 11:00 часа в новата конферентна зала „Компас“ в Ректората с традиционно организирания Ден на кандидат- студента. Тогава зрелостниците ще могат да получат информация за изпитите, балообразуването при кандидатстване, бъдеща професионална реализация, студентска мобилност в периода на следването в магистърски и докторантски програми. В този ден на преференциални цени ще могат да бъдат закупени помощни материали- сборници с тестове и помагала.