Зоната около пловдивската Централна гара е единственият проект, по който могат да се получат пари по две оперативни програми- „Регионално развитие” и „Транспорт”.  Това заяви зам.- кметът Димитър Кацарски след второто обществено обсъждане на Интегрирания план за градско развитие на Пловдив. Общината няма да се откаже по никакъв начин от проекта за Централна гара, дори и обявената концесия за гарата. Проектът предвижда да се изгради булевард под жп линиите и ще свързва булевардите „Васил Априлов” и „Македония”. „Можем да отчуждаваме държавна земя, независимо, че тя е в режим на концесия. И по закон нямаме право да даваме строителни разрешения на бъдещия концесионер, ако неговите инвестиции противоречат на Общия устройствен план”, изтъкна Кацарски. Също така е предвидено и частично разширение на булевард „Христо Ботев”. Зам.-кметът заяви също така, че бутането на Бетонния мост вече е неотменна задача, тази идея залежава вече почти 20 години. Разрушаването на моста ще се наложи, заради високоскоростната жп отсечка, по която треновете ще развиват скорости между 120 и 200 километра в час. Кацарски показа притеснението си, че това може да се случи преди да има друг алтернативен вариант.

Централна гара е една от трите зони за въздействие и според интегрирания план трябва да се развие като един от 5-те интермодални центъра с национално значение, каза арх. Белин Моллов, ръководител на групата експерти в регионалното министерство.

Зоната „Гладно поле” е втората част от проекта. Там  се предвижда изграждането на вторичен административен център- ще бъдат изградени както офисни, така и жилищни сгради. Също така е предвиден и високотехнологичен парк, насочен към хранително- вкусовата промишленост.

Третата зона, която ще спомогне за развитието на града ни, е източно от Стария град. За тази зона са одобрени 5 проекта със социална насоченост. Те са свързани с благоустрояването на крайречните пространства около коритото на Марица и изграждане на атракциони, със строителството на нов пешеходен мост до остров „ Адата”, реставрация на Източната порта, изграждане на два археологически маршрута. Територията около Понеделник пазара ще се превърне в място за срещи.

Единствено с деветте набелязани по време на обсъждането проекта ще могат да се усвояват европейски средства за инфраструктура в периода 2014-2020 г.  Те трябва да бъдат конкретизирани до края на годината.