С последните промени в Закона за обществените поръчки (ДВ, бр. 40 от 2014 г.) бяха предвидени нови изисквания към Профила на купувача, който следва да бъде поддържан от възложителите на обществени поръчки на техните интернет страници или на друг интернет адрес, който е общодостъпен. Вашият Профил на купувача съобразен ли е с новите изисквания на ЗОП? Възложителят вече е длъжен да публикува в Профила на купувача целия обем информация от счетоводен и юридически характер, свързана с възлагането, изпълнението и отчитането на всички обществени поръчки.За това може да ви помогне ПроЗОП
ПроЗОП е софтуерен продукт, с който възложителите въвеждат завършен профил на купувача, съобразен с всички изисквания на ЗОП. ПроЗОП драстично намалява рисковете от пропускане на срокове за публикуване на информация и рисковете за глобяването на възложителя за неизпълнение на законови задължения.
ПроЗОП представлява цялостно решение за управление на обществените поръчки, включително като подпомага специалистите, работещи в областта на обществените поръчки.
С администрирането на ПроЗОП могат да бъдат натоварени различни служители от предприятието на възложителя, без да са необходими специални познания в IT областта и в областта на Закона за обществените поръчки.
Като основно затруднение, свързано с прилагането на новите правила за профила на купувача, се идентифицира задължението за публикуването на информация, която се генерира и съхранява в различни структурни звена /дирекции, отдели, служби и др./ от предприятията на възложителите. Така например, в счетоводното звено се съхранява информацията за извършени плащания по договори за обществени поръчки, информация за основанията за направените плащания, операции с внесени парични гаранции на участници и изпълнители на обществени поръчки. В звеното, работещо в областта на обществените поръчки, се съхраняват решения и обявления за обществени поръчки, протоколи на комисиите по чл. 35 от ЗОП, сключените договори за обществени поръчки, становища на изпълнителния директор на АОП, както и много други. Изискването за публикуването на цялата тази информация в електронни досиета за всяка конкретна поръчка и то – в определени от закона кратки срокове за публикуване, несъмнено ще доведе до огранизационно-техничекси затруднения за предприятията на възложителите, а също така и до повишаване на рисковете от допускането на нарушения на закона (пропускане на срокове за публикуване) и ангажирането на административно-наказателна отговорност на възложителя.
ПроЗОП Ви предоставя, както техническо решение за спазване на новите изисквания за профила на купувача, но така също и организационно решение, което ще улесни работата на Вашите служители по поддържане на профила на купувача, както и драстично ще намали рисковете от пропускане на срокове за извършване на определени действия или за публикуване на информация в Профила на купувача.
ПроЗОП позволява едновременно администриране от различни служители с различни нива на достъп, като за изпълнението на задълженията им по публикуване на информации от техния служебен ресор не е необходимо предварително взаимосъгласуване на публикациите между отделните служители. Не е необходимо служителите предварително да проучват организацията на обществените поръчки на профила на купувача и да извършват селектиране на конкретното електронно досие на обществена поръчка, в което трябва да се публикува информация, тъй като може да се окаже особено трудно за служители, които не работят в процедурите по ЗОП, но в рамките на служебните им ангажименти се генерира информация, подлежаща на публикуване. ПроЗОП автоматично поставя логическите връзки между публикуваща се информация и досието на конкретната обществена поръчка, за която се отнася информацията.
На ПроЗОП Ви преодставя и много повече!
Поддръжка
Техническа поддръжка 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината
Постоянен backup на данните, с възможност за възстановяване при загуба на информация
Достъп до „горещ телефон” в работно време за техническа помощ и консултации при използване Профила на купувача и възможностите на информационната система
Напълно завършен Профила на купувача, съобразен с всички нови изисквания на Закона за обществените поръчки.
Възможност за разпределение на ангажиментите за публикуване на информация между служителите на Възложителя съобразно техните професионални компетентности.
Автоматично генериране на оценки по количествени показатели и класирания.
Автоматично генериране на решения за избор на изпълнител, справки за дължимите гаранции.
Автоматично генериране на справка за предложения, които са с 20% по-благоприятни от средната стойност на останалите.
Проследяване на финансовото разходване на сключените договори.
Календар, който Ви напомня за изпълнението на задълженията Ви по Закона за обществените поръчки.
Дистанционна поддръжка и съдействие при затруднения в работата Ви с Профила на купувача.
Гарантиране на запазването и автентичността на публикуваната информация.
Опция „Попитай експерта!” – поставете своите въпроси на експерти в областта на обществените поръчки.
Форум за обсъждане на въпроси.
Използване на огромен архив от статии на специалисти в областта на ЗОП.
Статистики на посещенията в Профила на купувача.
Онлайн достъп до администрирането на Профила от всяко местоположение, без ограничения на броя на свързаните компютри.
Софтуер, който е удобен, интуитивен и лесен за администриране, без необходимост от специални познания.
Какво печелите от ПроЗОП
Напълно завършен Профила на купувача, съобразен с всички нови изисквания на ЗОП
Драстично намаляване на риска от допускане на нарушение на ЗОП
Разпределение на ангажиментите за публикуване на данни между служителите на Възложителя
Гарантиране автентичността на информацията за обществените поръчки
Гарантиране запазването на информацията в регламентираните по ЗОП срокове
Горещ телефон за техническа помощ и поддръжка 24/7/365
За повече информация посетете сайта: http://prozop.bg/