Днес стартира инициативата „Емблематичните сгради на България”, организирана от Alpha Bank и конкурс „Сграда на годината” на ГРАДЪТ Медиа Груп. Иновативният проект популяризира значими реновирани или реставрирани през последните години обекти, които са незаменима част от културно-историческото наследство на страната ни.
До 30 ноември всеки може да направи своеобразно пътуване до 12 паметника на културата от цялата страна на сайта www.emblematichnitesgradi.com и чрез специално създадено мобилно приложение. Там посетителите могат да разгледат техни снимки и 3D модели, да се запознаят с любопитни факти от историята им и да гласуват за любимата си емблематична сграда. Обектът с най-много гласове ще бъде отличен на церемонията по награждаване в конкурса „Сграда на годината 2014” на Градът Медиа Груп през декември.
Освен Малката базилика в инициативата са представени: Априловската гимназия (Габрово); Боянската църква „Св. Никола и Св. Пантелеймон”, (София); Държавна опера Варна; Музеят под базиликата „Света София” (София); Народен театър „Иван Вазов” (София); Национална художествена галерия (София); Национална опера и балет (София); Славейковото школо (Трявна); Театрален комплекс „Сава Огнянов” (Русе); Хан Хаджи Николи (Велико Търново); Цари Мали град (Белчин).
Културният проект ще бъде представен и с интерактивни изложби на 12-те обекта. Те ще бъдат достъпни за всички в периода 7 – 22 октомври, в Пловдив на ул. „Княз Александър I” (в близост до сградата на Община Пловдив) и в София на бул. „Витоша”. С помощта на специални маркери, поставени на изложбените пана, сградите ще могат да “оживеят” на екрана на всеки смарт телефон и таблет.
Инициативата е част от дългогодишните традиции на Alpha Bank България да развива и подкрепя значими проекти, които имат принос към общото културно наследство и постижения на България.