От 1 до 6 ноември 2014 година в България ще гостува канадската писателка
Гейл Зое Гарнет. Тя е родена на 23 юли 1949 в Нова Зеландия.
Започва да се изявява като актриса (във всички медии) от седемгодишна, а да пише и публикува творбите си в списания, антологии, сборници с есета и литературни алманаси още от ученическа възраст. Първият й роман VISIBLE AMAZEMENT (Видимо удивление) излиза в Канада през 1999, а в САЩ, Франция и Германия през 2001. Следват TRANSIENT DANCING (Мимолетен танц) и SAVAGE ADORATION (Свирепо обожание).
Благотворителната и обществената й дейност е не по-малко разнообразна от творческата. Тя е активен участник в „Литература за цял живот“ – литературна организация от Торонто за млади самотни майки, които четат и пишат на своите деца.
С подкрепата на фондация „Стивън Луис“ и Съюза на писателите в Канада организира доставката и популяризирането на канадски детски книги сред осиротели в резултат на СПИН деца от Уганда. Идеята на проекта е да напише книга с тези деца, да я публикува в Канада и спечелените средства да се върнат обратно при децата.
Госпожа Гарнет постоянно ръководи творчески работилници за писане и актьорско майсторство, провежда курсове за обучение на кандидат-студенти.
Артистичният й талант се проявява и в моноспектаклите, които сама пише, режисира, поставя и изпълнява. Владее английски, френски, гръцки, италиански, шведски и малко руски. Сред многобройните проекти над които работи в момента, е и пътеводител за самотни пътешественички от всички възрасти САМА ЛИ СТЕ, МАДАМ?.
Библиография
Романи
• Visible Amazement (1999)
• Transient Dancing (2003)
• Room Tone (2007)
• Savage Adoration (2008)
Пиеси
• Garnet & Company – a One-Woman Show
• Life After Latex
• Come You Nitty
ИК АРКА представя Гейл Зое Гарнет
на българския читател с романа
СВИРЕПО ОБОЖАНИЕ.
Когато Джони Мейджър, роден в Сицилия и забогатял в Канада собственик на верига от елитни клубове и казина „Коньоченти”, умира от масивен инфаркт и завещанието му изчезва, последвалата вихрушка от събития и човешко поведение доказва колко сюрреалистичен може да бъде „реалният живот” когато се сблъскат любов, смърт и пари.
Книгата се чете леко, на един дъх, като криминален роман. Осмислянето обаче идва по-късно, защото героите, или по-скоро тяхното поведение още дълго не ни дават мира и ни карат да се замислим за проблеми, които засягат всекиго от нас:
В какво се превръщаме след смъртта на близък човек, чието наследство трябва да се подели?
Какво е родителското ни отношение към „различните” ни деца?
До какво води липсата на родителска любов ... или на прекомерната? Дали не е до онова СВИРЕПО ОБОЖАНИЕ, което грабва любопитството ни още от самото заглавие?