Статистическите данни за първото 8-месечие на тази година сочат устойчив ръст по много от показателите и дават основание за оптимизъм за една силна година за туризма в Пловдив и региона според НСИ. Увеличаването на приходите от нощувки е общо с 35%, спрямо първите 8 месеца на 2013г. Туристите, посетили Пловдив бележат ръст от 7,60% , а приходите от туристически данък са се увеличили с 36 % спрямо 2013г.
Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм.
Спечелената титла Европейска столица на културата и всички успешно стартирали проекти и събития по време на конкурса, както и бъдещата културна програма, се очаква до осигурят устойчив ръст на туристите през следващите години. Нова атракция за посетителите на Пловдив се очертава първият артистичен квартал „Капана” който придоби изключителна популярност сред по- младите туристи през последната година. Многобройните събития и международни фестивали  осигуряват постоянен поток от посетители от България и развиват събитийния туризъм в региона.
 Пловдив не спира да развива и историческото си наследство като разработва всички форми на културен туризъм. Един от главните туристически обекти – Раннохристиянската (Малката) базилика отпразнува тази година своя първи рожден ден, а наскоро започна и реставрацията на Епископската базилика, която е една от най-големите църкви в Европа от 5ти век и след три години ще бъде основна туристическа атракция, заедно с Античния театър, Стария град и т.н.. През тази година община Пловдив отвори за посетители и втория етап на Римския стадион, където има атрактивен кино салон с 3D филм, който показва Пловдив през 2ри век.
Междувременно местната администрация продължава активно да работи с бизнеса.Петата Международна среща на туроператорите предстои да се случи в периода 26-30 ноември 2014 год. .
Форумът, организиран от Община Пловдив и браншовите организации набира все повече популярност сред туристическия бранш в страната и чужбина и печели положителни оценки. В него чуждестранни и български туроператори и представители на туристическия бранш в областта, имат възможност да се запознаят с туристическия продукт в региона и да правят директни бизнес контакти със своите колеги.
             До момента над 60 организации са заявили участие във срещата. Сред тях ще присъстват представители на журналисти и туроператори от Великобритания, Русия, Турция, Непал, Мароко, Индия, Сърбия, Румъния, Франция, Китай  и други.