Министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че БДЖ ще получи субсидия от 40 милиона лева. Министерството на финансите се е съгласило да отпусне парите. Така влакове няма да бъдат спирани.
Заради по-малкото пари, които БДЖ получи през тази година - вместо 180 млн., 140 млн., трябва да бъдат съкратени 5 милиона влак/километра или това са около 140 влака. От 12 януари вече бяха спрени 38 влака, а маршрутите на други 10 бяха съкратени. От 1 февруари трябваше да спрат още 90 композиции.

"Разговаряхме с финансовия министър Владислав Горанов по телефона с оглед на това, че тези 40 милиона лева, чакащи нотификация от Брюксел, стоят в невъзможност да бъдат ползвани, той се съгласи да бъдат с едно постановление прехвърлени към общата сума субсидия на БДЖ”, обясни Московски.
По думите му, може би няма да бъдат възстановени всички спрени композиции, но "по оперативен порядък ще си ревизираме това становище и ще успокоим населението".

Транспортният министър обясни, че ще бъде подготвено постановление да се прехвърли сумата, след което ще се работи в посока да се получи нотификация от Брюксел.

„Ще подготвим постановление и вероятно ще го внесем на следващия Министерски съвет. Няма да бъдат спирани влакове”, каза още Ивайло Московски.

До средата на февруари ще бъде изготвен план за финансовото оздравяване на БДЖ, който ще бъде внесен за гласуване в Народното събрание до четири месеца.

"Вътре ще бъде с инвестиционна програма поне в хоризонт до 7 г. Това иска ЕК от нас, за да ни одобри държавната помощ и има право, защото всяка година да ходим да искаме държавна помощ, без те да имат гаранция, че дружеството ще се оздрави и стабилизира, е безсмислено", обясни транспортният министър.

Той обаче подчерта, че най-вероятно ще има и мерки, с които синдикатите трябва да се съобразят, някъде - оптимизация, на други места допълнително ще се наложи да се назначават хора. Това ще стане в оперативен порядък следващите месеци.
Протест срещу спирането на влаковете събра на железопътната гара в Мездра стотици граждани и железничари от Северозападна България, съобщи БНР.
Тревогата на хората е, че спирането на влакове ги лишава от възможност да се придвижват нормално към по-големите административни центрове и особено между малките населени места, където жп транспортът е единственият.
"Искаме си влаковете" и "Не затваряйте вратата към северозапада" - тези лозунги издигнаха стотиците протестиращи от най-бедния регион у нас и в ЕС.
В приета протестна декларация до Министерство на транспорта се настоява за оптимизиране на разписанието на БДЖ, съобразно нуждите на хората.
Митингът подкрепиха депутатите от БСП Мая Манолова и Георги Сливенски, които пристигнаха в Мездра с пътнически влак.
Някои хора обаче изразиха мнение, че проявата има политически и синдикален характер и няма да доведе до реалното решаване на проблемите в железниците.