Търговците, които изнасят маси за открито сервиране и са ги оградили с храсти, кашпи и осветителни тела, ще бъдат задължени да плащат по-високи такси.

С тази промяна на Наредбата се нанася пореден удар на малкия и средния бизнес, коментира председателят на ППГОС „Обединение за Пловдив“ адв. д-р Дани Каназирева. Наредбата за разполагане на преместваемите обекти за търговски и други обслужващи дейности и елементите от градското обзавеждане е изменена и допълнена на 18 декември с решение № 403 на Общинския съвет.

Новият нормативен акт задължава собствениците и наемателите на обектите, които се намират извън територията на „Пешеходна зона I“ и ползват общински терени, да отразяват в схемата не само площта на масите за сервиране на открито, но и декоративни елементи – кашпи, ограждаща жива растителност, предпазни елементи, декоративно осветление, ако такива има. В Наредбата се посочва, че в този случай общо заеманата площ по схемата представлява площта на най-големия външен контур, ограждащ съоръженията.

До края на март търговците трябва да приведат одобрените схеми в съответствие с изискванията на Наредбата. Това важи и за концесионерите. Повтаря се историята с увеличението на общинските наеми, когато без никакъв мотив и обяснения бяха променени зоните за търговия, припомни Каназирева. Наредбата натоварва рестрантьорите, които са направили подобрения около заведенията. От една страна до 31 март те трябва да изкарат нови схеми, като плащат на архитекти, за да ги изготвят. След това отново ще чакат да бъдат одобрени в ЕСУТ и пак да плащат, този път – административни такси за одобряване в общината. Досега беше достатъчно в схемата да се отрази площта на масите, които се ползват за сервиране на открито.

Цялата логика е обърната наопаки – вместо бизнесът, който разкрива работни места, да бъде подпомаган, той е принуден да поема все по-горляма финансова тежест и да става донор на общинските харчове, коментира адв. д-р Дани Каназирев