Полска търговска фирма иска български изби да направят за нея собствени марки вина. Тя ще търси партньори на Международната изложба за лозарство и винарство „Винария 2015“, която ще се проведе от 4 до 8 март в Международен панаир Пловдив.
Компанията Ice-Full вече заяви официално посещение на изложението. Нейното намерение е да намери у нас винарни, готови да разработят продукти, съобразени с изискванията на потребителите в Полша. Пазарният дял на българските вина показва тенденция за нарастване, посочват от Ice-Full, дистрибутор и вносител на алкохолни напитки с 25-годишен опит и над 4000 клиенти. Тя иска да обогати асортимента си със собствена линия вина от различни видове, затова се насочва и към наши производители, представящи своите продукти на „Винария 2015“.
Интерес към изложбата проявява и белгийска компания, специализирала се във внос на вина от България и Испания. Тя също ще търси контрагенти сред българските изби.
Търговци от ключови за България пазари и представители на водещи чуждестранни медии ще посетят „Винария 2015“ по покана на Националната лозаро-винарска камара, която е съорганизатор на деловия форум. Концепцията предвижда и ексклузивни презентации пред представители на посолства и търговски фирми, както и пред главни редактори на национални медии. Те ще опитат продукти, получили най-високи отличия в Международния конкурс за вина и спиртни напитки, определящ наградите на „Винария“. В зоната за дегустации ще бъдат изложени носителите на приза „Златен ритон“ и златни медали, които ще бъдат обявени на 4 март на тържествена церемония.
Колекциите на около 40 известни български и чуждестранни изби, участващи във „Винария 2015“, ще бъдат показани в Града на виното, съобщиха от Националната лозаро-винарска камара (НЛВК). Там ще се провеждат майсторски класове, премиери, гурме демонстрации, ще има винен бутик и много атракции за посетителите.
Те ще могат да видят готовата реколта от 2014 г., която до този момент фирмите не са представяли никъде, подчертаха от НЛВК. Всеки следобед гостите ще се забавляват със специална програма, конкурси, състезания и лекции, добавиха от Камарата.
Основната идея в новата концепция за изложението е да върне славата на българското вино и на вътрешния, и на международния пазар, като го представи на потребителите и привлече търговците към България, обясниха от НЛВК.