За разширение на транспортната схема на Пловдив, така че автобусите да достигат до шестте индустриални зони на „Икономическа зона Тракия“ се обяви народният представител от Патриотичния фронт Славчо Атанасов. Той и общинските съветници от патриотичната формация подкрепиха предложението на общинския съветник Руси Панчев, което предстои да бъде внесено в местния парламент. По думите на Славчо Атанасов това разширение на транспортната схема ще има силен икономически и социален ефект, както за хилядите пловдивчани, които работят във фирмите на индустиралните зони, така и за жителите на околните на Пловдив села, които пътуват и работят в Пловдив. Предложението е подкрепено с подписка от представители на фирмите в шестте индустриални зони.
През последните години около град Пловдив се изгради мощна икономическа агломерация, която обедини индустриалните зони „Марица”, „Раковски”,„Куклен”, парк „Образование и високи технологии” (в начален етап на развитие) в Пловдив, индустриална зона и високотехнологичен център „Тракия” и агроцентър „Калояново”, и разкри над 12 000 работни места, посочиха Славчо Атанасов и Руси Панчев.
9 общини и 2 клъстера подписаха меморандум за "Тракия икономическа зона" във връчка с подобряване мобилността на работната сила, осигуряване достъпа до работните места в индустриалните, логистични и търговски обекти, както и подобряването на обществената, жилищна и бизнес среда, напомни Руси Панчев.
Убеден съм, че има нужда от подобно разширение и автобусите няма да пътуват празни до индустриалните зони, заяви Славчо Атанасов. Потвърдили са го както неговите срещи с бизнеса, така и разговорите на Руси Панчев с фирмите в индустриалните зони.
„Ежедневно хиляди пловдивчани пътуват до фирмите с лични автомобили и натоварват основните входно-изходни булеварди на града. Трафикът в пиковите часове - сутрин и вечер - е много тежък и създава условия за нарушени екологични параметри на кварталите около големите булеварди. Най проблематичен е трафика по основни булеварди, сред които Голямо Конарско шосе до с. Радиново, Карловско шосе до с. Труд, Брезовско шосе до с. Войводино, Рогошко шосе, Цариградско шосе до с. Ягодово, Асеновградско шосе до с. Крумово и летище Пловдив, Кукленско шосе до колелото на с.Брани поле и с.Брестник, Коматевско шосе до с. Първенец, Пещерско и Пазарджишко шосе“, посочива в мотивировката си Руси Панчев.
Славчо Атанасов припомни, че до промяната в закона не е било възможно транспортната схема да излиза извън административните граници на общината. Сега обаче, с последната промяна в Закона за автомобилните превози, публикувана в ДВ бр.60 от 2014год. е разрешено да се разшири общинската транспортна схема и на територията на съседни общини включени в една икономическа агломерация. За това е необходимо само съгласие на Областния управител. „Не вярвам областният управител Розалин Петков да не се съгласи с подобна промяна, която засяга толкова много хора и ще им помогне“, заключи Славчо Атанасов.