Започната е подготвителна процедура летище Пловдив да бъде дадено на концесия. Това стана ясно  от отговор на Министерство на транспорта, информационните технологии  и съобщенията, след питане на народния представител от ПП ГЕРБ Пловдив област Здравко Димитров. Заради влошеното финансово състояние на пловдивския аеропорт Димитров отправи въпрос за съдбата му към министър Ивайло Московски. В отговора се казва, че чрез концесията се цели да се оптимизират транспортните дейности и услуги от обществен интерес и да се осигурят допълнителни финансови средства. Съгласно Закона за концесиите и Правилника за неговото прилагане,  процедурата по предоставяне на летище „Пловдив“ на концесия е на етап подготвителни действия. Предстои избор по Закона за обществените поръчки на външен консултант, който да изготви - правен, финансово-икономически, технически и екологичен анализ, които да определят параметрите на концесията. В отговора на министър Московски до Здравко Димитров се казва още, че отдаването на концесия на аеропорта е във връзка с  набелязани  мерки за подобряване на оперативната дейност на дружеството, за да има шанс той да  продължи да съществува. За това се търсят варианти и механизми, чрез които да се постигне увеличаване на приходите и същевременно оптимизиране на разходите. Решението е взето след редица срещи в Министерството между Ивайло Московски и ръководството на дружеството. Целта на разговорите е била да се очертае ясна визия за развитието и бъдещите перспективи на летище “Пловдив“. Към момента не е коментирана бъдещата роля на „Фонд за развитие на Летище Пловдив - Южната врата“- сдружението с нестопанска цел, чиято основна задача е  субсидиране на редовни въздушни линии от и до Летище Пловдив, финансова подкрепа на рекламни кампании в чужди страни, привличане на чуждестранни и български инвеститори, логистична подкрепа на инициативи за приложение на новите технологии, финансова подкрепа за развитие на транспортните връзки, рекламиране на културата, историята и духа на региона. Във фонда общините Хисаря, Пловдив, Асеновград, Родопи, Чепеларе, Калояново, Първомай и Сопот внасят суми и подпомагат развитието на летище Пловдив.