"Позицията на АБВ е, че формата за управлението на летище "Пловдив" трябва да бъде много внимателно прецизирана. Друг е въпросът, защо чак сега стана яно, че държавата няма сили и ресурс да се справи с летище "Пловдив"? Защо бе създаден Фонда за развитие на летището, който Община Пловдив веднъж напусна?". Това заяви областният координатор на АБВ Владимир Маринов в отговор на журналистически въпрос за съдбата на летище "Пловдив" и отдаването му на концесия.
"Концесия - да, но на каква цена?", постави въпросът Владимир Маринов. Той напомни, че става дума за международно летищe и формата на отдаване трябва да бъде съобразена с националната сигурност на държавата. "Концесията, с оглед на сегашната ситуация, по-скоро е бягане от отговорност. Според нас, в АБВ е по-добре да се помисли за публично-частно партньорство. Да, стана ясно, че има проявен интерес от китайски инвеститор. Но, аз задавам въпроса - ако е така, ние повече туристи или повече товари ще очакваме? И как това ще помогне за развитието на летището и региона?". Владимир Маринов посочи, че при всички случаи условията, ангажиментите и контрола по изпълнението на един бъдещ договор за концесия трябва да бъдат сериозно обследвани.
В отговор на журналистически въпрос за привличането на средства по Оперативна програма "Региони в растеж" областният координатор на АБВ бе категоричен, че Пловдив и регионът, притежавайки всичките си дадености, могат да бъдат естествен бизнес център. Владимир Маринов обаче изрази опасения от привличането на средства на парче, бързо и преди избори, по формулата "за да се харесаме". Вместо - целенасочена работа с оглед на даденостите и нуждите на региона. По думите му средства от еврофондовете трябва да бъдат насочени към кварталите на Пловдив. "Защото - да, големите булеварди са в добро състояние, центърът на града има европейски вид, но инфраструктурата в кварталите, особено на места, е в трагично състояние", посочи Владимир Маринов.
"Всички проекти, които се развиват в момента в града, като Многофункционалната спортна зала, Зоологическата градина, транспортният проект, изграждането на 40 км велоалеи, Небет тепе и др., трябва да се случват и да се завършат. Прави впечатление обаче , че 90% от тях се изпълняват приоритетно от 1-2 фирми. Дали това води до стабилизация в икономическото развитие на регона?", коментира Владимир Маринов. По думите му това още веднъж поставя и въпроса за това дали Закона за обществените поръчки дава равен старт на всички.
Кандидатът на АБВ за кмет на Пловдив ще бъде един от основните претенденти на предстоящите местни избори, категоричен бе областният координатор. Името се очаква да стане ясно след националната конференция на партията в края на месеца.
