18-ото издание на  Панаир на учебните предприятия стартира в Международния панаир – Пловдив утре. ТФ ФЕСТ се финансира от МОН и в неговото провеждане се включват Сдружение "Българска тренировъчна централа", представители на бизнеса и бизнес организации, банки, министерства, държавни структури и неправителствени организации. Учениците получиха национална бизнес-награда преди месец, на церемонията за значими постижения в бизнеса  V.I.P. BUSINESS Awards 2015, на която зам.- министърът на икономиката Даниела Везиева връчи статуетка и почетен плакет на министъра на образованието проф. Тодор Танев и на директорката на учебните предприятия Дария Маврудиева.
ТФ ФЕСТ 2015 ще бъде открит на 23 април 2015 г. в 10,00 часа
в Международен панаир-Пловдив палата № 6.
НАГРАДИТЕ на ТФ ФЕСТ 2015 ще бъдат връчени на 24 април 2015 г.
от 12,00 часа в Международен панаир-Пловдив палата № 6.
ПО ВРЕМЕ НА ТФ ФЕСТ 2015:
 ЩЕ СЕ ПРОВЕДАТ 12 КОНКУРСА
 ЩЕ БЪДАТ РАЗДАДЕНИ 30 НАГРАДИ
 ЩЕ СЕ ПРОВЕДАТ РАБОТНИ СРЕЩИ С УЧИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ и СЕМИНАРИ с участието на наши партньори: Патентно ведомство на РБългария, Национален център за информация и документация, МОН и
ВИП Комюникейшън PR.   Лекция за тънткостите на ПР-а при изграждане на брандовете ще изнесе главният мениджър на ПР-агенцията Патриция Кирилова.
В България от 1994 г. се провежда обучение в учебно-тренировъчни фирми като съвременен модел за свързване на образованието, бизнеса и неправителствения сектор. С учебните планове от 2009 г. тази форма на практическо професионално образование и обучение стана част от задължителния учебен план, задължително-избираемата или свободно-избираемата подготовка на професионалните гимназии.
Днес Мрежата на българските тренировъчни предприятия обединява 334 ученически фирми в 67 училища и 4 студентски в 2 университета в 55 селища на страната. Всяка година нови 5000 ученици и студенти преминават обучение в учебно предприятие.
Учебните предприятия/Тренировъчните фирми /ТФ/ са форма на практическо професионално обучение, в която обучаемите работят в максимално близка до реалностите фирмена среда, без да се осъществява движение на реални пари и стоки. В ТФ се придобиват професионални и технически умения в областта на икономиката, информационните и комуникационни технологии и използването на родния и чужди езици за нуждите на администрацията и деловото общуване, както и социални умения и умения за работа в екип. Обучението в ТФ стимулира развитието на предприемачески дух и създаване на ключови компетенции. В изминалите години учебните предприятия в България свързват концепцията за традиционното практическо професионално образование в областта на администрацията, търговията и финансите с принципите на дуалната система. Учебните фирми симулират реална работна среда, имат реални предприятия ментори; в много училища производствената практика се провежда в учебно предприятие.
Учебните предприятия дават възможност за ранно професионално ориентиране. В тях се развива креативното мислене на обучаемите - те работят в групи по интереси; формират умения, които традиционната образователна система с всички задължителни елементи в нея не може да развие пълноценно.
Учебните предприятия се регистрират и поддържат регулярни връзки с държавните институции, симулирани от Центъра на учебно-тренировъчните фирми в средните професионални училища /ЦУТФ/. Фирмите изграждат вътрешнофирмената си структура, назначават служители, плащат данъци и осигурителни вноски. Те осъществяват търговски сделки в рамките на българската и на Световната мрежа на тренировъчните предприятия EUROPEN/ PENINTERNATIONAL.
Центърът на учебно-тренировъчните фирми в средните професионални училища (ЦУТФ) е обслужващо звено в рамките на Министерство на образованието и науката, със задача да осигури всички необходими макроикономически функции на държавата и да осъществява операции за създаване на цялостна учебна симулирана икономическа среда за всички учебни предприятия (ТФ/УТФ) в страната. ЦУТФ симулира за тренировъчните нужди правителствените и финансовите институции, които обслужват обществото. Без Централен офис (национален център) ТФ няма възможност за съществуване, тъй като това нарушава цялостната концепция и методика за работа и обучение в и чрез учебно предприятие. Тренировъчното предприятие може да функционира само в мрежа от ТФ, чрез която се симулира пазарна среда и участват и други пазарни субекти. Мрежата на тренировъчните предприятия също има необходимост от публични органи като данъчна служба, здравно осигуряване, транспорт, банка, фирмен регистър и т.н., които са симулирани от ЦУТФ.
За нуждите на обучението ЦУТФ предоставя леснодостъпни и висококачествени услуги, информация и консултиране, координира мрежата от УП и подпомага обучаваните да вземат обосновани решения и да управляват бизнеса на своята фирма; симулира работа на държавни институции и регистри, банка, както и липсващи елементи от реалната пазарна среда. За ЦУТФ от особено значение при обучението в тренировъчна фирма е гражданското обучение, т.е. обучение за познаване на законите, нормативните актове, държавната регулация и правилата за осъществяване на бизнес в България и за осъществяване на трудова дейност, както и за изграждане на знание и уважение към законите и навици за тяхното прилагане и стриктно спазване. Това се осъществява чрез работата на симулираните от ЦУТФ служби Агенция по вписванията, НАП, Комисия за защита на личните данни, Патентно ведомство, банка и др., които работят по правилата, по процедурите и с формулярите на реалните структури у нас.
Центърът обучава ръководители на учебно-тренировъчни фирми /учители и университетски преподаватели/, създава методически материали и ръководства за работа на тренировъчни предприятия. Ръководителите на ТФ поемат нова роля. Те не са преподаватели в традиционния смисъл на думата, а вместо това те са мениджъри, консултанти и организатори, които подготвят обучаваните за практически дейности. Ето защо първоначалното и допълнителното обучение на преподаващите в ТФ е от изключително значение.
ЦУТФ е член на Световната организация на тренировъчните фирми EUROPEN/PENINTERNATIONAL, в която участват над 7500 тренировъчни фирми от цял свят. По този начин българските тренировъчни фирми имат възможността да бъдат включени в базата данни на Световната мрежа, да осъществяват международни делови и търговски контакти, да участват в международни проекти и панаири в цял свят.

Панаирът на УТФ се провежда при спазване на правилата, възприети от Световната организация на тренировъчните предприятия EUROPEN/PENINTERNATIONAL, на която Мрежата на българските ТФ е член.
Участието в панаир е едно от най-значимите събития в работата на учебните предприятия. Подготовката и участието в изложение е част от учебната програма за учебно предприятие. Учениците започват подготовката си за участие в ТФ ФЕСТ от началото на учебната година. Подготовката за него е силен мотивиращ фактор за участие в обучението; създава конкурентна среда; развива комплексния характер на оценяването на постиженията на учениците и студентите; развива тяхната креативност и инициативност.
ОСЕМНАДЕСЕТИЯТ МЕЖДУНАРОДЕН ПАНАИР “ТФ ФЕСТ 2015” е включен от Министерство на образованието и науката в Календара за състезанията за учениците, обучавани по професии от професионалните направления и е единственото в България състезание по професии с международно участие.
ТФ ФЕСТ бе одобрен като международно събитие от Европейската комисия и включен в събитията, свързани с Европейската седмица на малките и средни предприятия.
ТФ ФЕСТ е част от проект Мост между училището и бизнеса за създаване на трайна връзка и сътрудничество между образованието, бизнеса и неправителствения сектор, за представяне на постиженията на обучаваните в тренировъчни фирми пред бъдещите работодатели и осигуряване на възможности реални фирми да станат ментори на тренировъчните. Проектът ТФ ФЕСТ е включен от Европейската комисия като пример за добра практика от България в издания, свързани с обучението по предприемачество и насърчаване и развитие на дух на креативност, иновации и предприемаческо мислене.
На ТФ ФЕСТ представители на бизнеса, университетите, държавната администрация и неправителствения сектор ще оценяват основните, ключови компетенции и специфични умения на учениците и студентите, придобити в учебно-тренировъчна фирма:
 Познаване на административните процедури за създаване на собствена фирма;
 Да разбират принципите на счетоводството, търговското и данъчното законодателство;
 Да имат съзнание за бизнес етика и социална отговорност;
 Да имат ясно разбиране за пазарните механизми;
 Да познават техниките за продажби;
 Реално планиране, проектиране и аранжиране на панаирен щанд – умения на изложители.