Финалният кръг на V2 Challenge България се състоя на писта „Дракон“, с. Калояново. След проведената битка в събота, състезателите любители бяха подготвени както психологически, така и тактически за последната решаваща надпревара. С участието си в обучаващите сесии Volkicar Track Day и с провеждането на два кръга на шампионата V2 Challenge България 2015 г. Росен Добрев от Разград, Венцислав Станев от Пловдив, Александър Панков от София и Бурак Гюнсев от Истанбул се превърнаха в достойни състезатели и демонстрираха умения на пилоти, професионално управляващи пъргавите Volkicar-и и борещи се за подиум със състезателен хъс.
Пилотите се концентрираха максимално по време на квалификациите и постигнаха най-добри времена като на стартовата решетка първо място зае Венцислав Станев (39.304), второ - Росен Добрев (40.311), трето - Александър Панков (41.976) и четвърти бе Бурак Гюнсев (42.211).
Още в първия манш състезателите показаха на публиката, че вече са тренирали уменията си и се справят с предизвикателствата на трасе с конфигурация, която изисква повече техничност и прецизност - обратен старт, 250 метра права за ускорение, 2 обратни завоя и 3 шикана. Показвайки хъс и увереност на метри след старта Александър Панков и Бурак изпревариха Росен Добрев. Гонката беше напрегната и атрактивна. Пилотите не оставяха съперниците им да се отделят, а ги преследваха с многократни опити за изпреварване. Volkicar-ите бяха управлявани с пълна мощност, което изпълваше с адреналин и емоция, както състезателите, така и публиката. На 7-мата обиколка Бурак Гюнсев, включвайки охладителната система, загуби контрол над автомобила и се завъртя, което даде предимство на Росен Добрев и той зае трета позиция и остави след себе си Бурак.
В решаващия втори манш на състезанието пилотите бяха подредени на ротационен принцип според времената в квалификацията и битката за подиум на последния кръг се проведе драматично като Венцислав Станев от последна позиция успя да излезе на първа линия и след него останаха Бурак Гюнсев, Росен Добрев запази трета позиция и Александър Панков остана на четвърто място. Оспорвана бе битката в продължение на 5 обиколки до момента, в който Александър завъртя автомобила. В резултат на жълт флаг останалите пилоти намалиха скоростта и ситуацията позволи пренареждане на позициите, благодарение на състезателните тактически действия на Венцислав Станев, който изпревари и зае лидерство. Росен Добрев също се възползва от настъпилите обстоятелства, изпревари Бурак и така си осигури предна позиция.
На финалната обиколка Венцислав Станев грабна карирания флаг като достоен победител в трети кръг на V2 Challenge България. На подиума на второ място застана Росен Добрев и на третата стълбица се качи Александър Панков.
В резултат на натрупаните точки от участията в кръговете на V2 Challenge в генералното класиране на първо място е Росен Добрев с 28 т., второ – Венцислав Станев с 15 т., трето – Бурак Гюнсев с 13т. и на четвърто – Александър Панков с 5 т.
Трасето, през което трябва да минат пилотите, е с дължина 50 състезателни километра и е подготвено с предизвикателства за професионалисти. Надпреварата стартира с 10 минути тренировка, след което пилотите се състезават на квалификации в продължение на още 10 минути. Състезанието се провежда в два кръга по 10 обиколки, всяка от които е с дължина от 1420 м.
Победителят от трите състазания получава парична награда 1000 лева и титлата шампион на V2 Challenge България. Най – добрите пилоти ще получат и шанса да участват в състезанията V1 Challenge Bulgaria, редом до професионалисти в автомобилния спорт.
Най-бързата обиколка на пилотите в квалификациите определя позициите им на стартовата решетка. В първия състезателен кръг пилотите получават точки, определени от постигнатите времена. Първият получава 10т., вторият-8т., третият-6т., четвъртият-5т., петият-4т., шестият-3т., седмият-2т., осмият-1т. Подреждането във втория кръг се определя като първите пет състезатели, класирали се в квалификациите, сменят местата си с останалите на стартовата решетка и започват състезателния тур в нова конфигурация. На финала получават отново точки според заетото мястото. Крайното класиране се определя от сумирането на точките, получени от двата кръга.