Летище „Пловдив“ умишлено се води към фалит, за да бъде отдадено на една определена икономическа групировка, заяви на пресконференция днес народният представител и кмет на Пловдив в мандат 2007-2011 Славчо Атанасов. Той припомни, че още преди година и пет месеца в Общинския съвет на Пловдив е предупредил, че за аеропорта се подготвя или приватизация, или концесия.

„Съветниците на г-н Тотев тогава ехидно се подсмихваха, казвайки, че това е нелепо. Сега, година и пет месеца по-късно в отговор на мое питане/което между впрочем престоя три месеца в деловодството на Народното събрание/ министърът на транспорта Ивайло Московски лично потвърди, че се готви отдаването на летище „Пловдив“ на концесия“, заяви Славчо Атанасов.

Той определи подобна възможност като стратегическа грешка за Пловдив и региона, лишена от каквато и да е икономическа логика.

„Защо летището се поставя на колене, при положение, че държавата инвестира над 42 млн. лв.?

Защо, като се има предвид, че то е в много добро състояние и като сграден фонд, и като писта, и като място с изключително добри климатични условия?

Да напомня ли, че Иван Тотев извади Община Пловдив от Фонда за развитие на летището, посочвайки дори аргумент като този, че Пловдив бил близо до София, където има летище?“, реагира Славчо Атанасов.

Народният представител от Патриотичния фронт показа писмо от директора на летище „Пловдив“ Владимир Щърбанов до председателстващия Фонда кмет на Община „Родопи“ Пламен Спасов, в което се заявява, че авиокомпанията „Райънеър“ прекратява полетите до Франкфурт от ноември месец. „В същото време, разбираме, че от 1 юли летище „Пловдив“ преминава на дневен режим на работа. Това означава, че летището губи още полети, тъй като повечето карго полети се извършват през нощта, и второ – че предстоят още съкращения“.

Славчо Атанасов бе категоричен, че дотук се е стигнало в резултат на личната политика на Иван Тотев и превръщането на летището в партийна хранилка на „знайни и незнайни герои и специалисти“. „Последният случай бе с назначаването на скандално освободения кмет на район „Южен“ г-жа Павлинка Кацарова в Борда на директорите“, посочи Славчо Атанасов.

По думите му експертите определят случващото се като началото на края на летище „Пловдив“. Очаква се сериозна икономическа групировка да вземе летището. „Вариантите са два – или то да бъде разработено, вече в частни ръце, или по-опасното – да бъде умишлено затворено, за да бъде поета дейността му от друго летище“, посочи народният представител.

Общинският съветник от Патриотичния фронт д-р Лилия Учкунова допълни, че наред с всичко друго – отдаването на летище „Пловдив“ на концесия ще предизвика и сериозен социален трус, заради освобождаването на работещи там пловдивчани.

Общинските съветници от Патриотичния фронт внасят днес в ОбС декларация и предложение за нейното гласуване, съобщи Слави Георгиев. „Призоваваме общинските съветници към единомислие в подкрепа на това да не се отдава летище „Пловдив“ на концесия. Това е летището, което неслучайно носи името на Пловдив, общината ни е основен донор във Фонда за развитие на летището, то като транспортно съоръжение има ключово значение за развитието не само на града, но и на региона. Наясносме, чеОбщинаПловдивне е прякразпоредител в летището, нодействияпредМинистерскисъветтрябвадабъдатпредприети”“, категоричен бе общинският съветник от Патриотичния фронт.