Преди месеци БСП първа алармира за риска летище "Пловдив" да заработи със съкратено работно време и 30 % от персонала му да бъде съкратен. Действията или по-точно бездействието на Министерство на транспорта като принципал на дружеството доведоха до днешната развръзка – работно време от 6 до 22 часа, съкратени служители и информация за неизплащани осигуровки за последните месеци. Това съобщиха от Градския съвет на партията.
Правителството на БСП през 2009 година инвестира в Летище Пловдив над 40 милиона лева, правителството на Пламен Орешарски намали размера на таксите за кацане, с цел увеличаване на пътникопотока и разкриването на нови авиолинии. Две правителства, служебното и настоящето го поставиха на колене. Народният представител Георги Търновалийски питаше защо Летище «Пловдив» не е цитирано в Програмата на правителството, а там е дадена зелена светлина за развитието на едно затворено летище – това в Стара Загора, където се провеждат единствено изложения на селскостопанска техника. Каква е визията на транспортния министър и министерството за развитието на летище "Пловдив". Подготвянето на документи за концесия не означава непременно спиране на работа, категоричен бе той.
Влизането в почасов график означава загубване на съществуващия трафик, невъзможност за привличане на бъдещи потенциални авиоопревозвачи, загуба на съществуващи лицензи, тъй като няма да отговаря на изискванията за международно летище, а от там занижаване на категорията. Всичко това е предпоставка за затваряне на летището, а ако търсенето на инвеститори и отдаването му на концесия, каквито намерения има Министерство на транспорта се случи, то ще стане на твърде ниска цена.
Изводът е ясен, работи се целенасочено за пълното спиране на работа, за да не бъде конкуренция. За Пловдив, за икономическото и културно развитие на региона това е пагубно. Ще бъде закрита стратегическа транспортна инфраструктура, без която туризмът и търговията са обречени на застой. БСП ще настоява Министерство на транспорта и община Пловдив да съсредоточат усилия и направят всичко възможно, за да укрепят и развият Летище "Пловдив". Да дадат възможност за привличане на повече полети и повече клиенти.
В цяла Европа малките летища се дотират от държавата, за да се осъществяват на тях нискотарифни полети и да функционират като резервни, да се развива и региона. Европейските регламенти позволяват отпускането на оперативна помощ на малки нерентабилни летища по време на 10-годишен преходен период. Това може да се прилага за летища, които играят важна роля за подобряването на регионите. Такава трябва да е политиката и към летище Пловдив, което е с безспорна икономическа, стратегическа и демографска роля.
Кой има интерес от закриването на Летище "Пловдив", защо сега и на каква цена? Кой ще поеме отговорност за закриването на десетки работни места и за стопирането на бизнес перспективите на регион Пловдив? Къде е държавата, къде е кметът на община Пловдив и чии интереси обслужват, след като това действие не е в полза на гражданите и бизнеса?
Обществото очаква отговори.