Преди месеци БСП първа алармира за риска  летище "Пловдив" да заработи със съкратено работно време и 30 % от персонала му да бъде съкратен. Действията или по-точно бездействието на  Министерство на транспорта като принципал на дружеството  доведоха  до днешната развръзка – работно време от 6 до 22 часа, съкратени служители и информация за неизплащани осигуровки за последните месеци. Това съобщиха от Градския съвет на партията.
Правителството на БСП през 2009  година инвестира в Летище Пловдив над 40 милиона лева, правителството на Пламен Орешарски намали  размера на таксите за кацане, с цел увеличаване на пътникопотока и  разкриването на нови авиолинии. Две правителства, служебното и настоящето  го поставиха на колене. Народният представител Георги Търновалийски питаше  защо Летище «Пловдив» не е цитирано в Програмата  на правителството, а там е дадена зелена светлина за развитието на едно затворено летище – това в Стара Загора, където се провеждат единствено изложения на селскостопанска техника. Каква е визията на транспортния министър  и   министерството за развитието на летище "Пловдив". Подготвянето на документи за концесия не означава непременно спиране на работа, категоричен бе той.
     Влизането  в почасов  график означава загубване на съществуващия трафик, невъзможност за привличане на бъдещи потенциални авиоопревозвачи, загуба на съществуващи лицензи, тъй като няма да отговаря на изискванията за  международно летище, а от там  занижаване на категорията. Всичко това е предпоставка за затваряне на летището, а ако  търсенето на инвеститори и отдаването му на концесия, каквито намерения има Министерство на транспорта  се случи, то ще стане на  твърде ниска цена.
Изводът е ясен, работи се целенасочено за пълното спиране на работа, за да не  бъде  конкуренция. За Пловдив, за  икономическото  и културно развитие на региона това е пагубно. Ще бъде закрита стратегическа транспортна инфраструктура, без която туризмът и търговията  са обречени на застой.  БСП  ще настоява  Министерство на  транспорта  и община Пловдив  да съсредоточат усилия и направят всичко възможно, за да укрепят и развият Летище "Пловдив". Да  дадат възможност за привличане на  повече полети и повече клиенти.
В цяла Европа малките летища се дотират от държавата, за да се осъществяват на тях нискотарифни полети и да функционират като резервни, да се развива и региона. Европейските регламенти позволяват  отпускането на оперативна помощ на малки нерентабилни летища по време на 10-годишен преходен период. Това може да се  прилага за летища, които играят важна роля за подобряването на регионите. Такава трябва да е политиката  и към летище Пловдив,  което е с безспорна икономическа, стратегическа и демографска  роля.
Кой има интерес от закриването на Летище "Пловдив", защо сега и на каква цена? Кой ще поеме отговорност за   закриването на десетки работни места и за стопирането на бизнес перспективите на регион Пловдив? Къде е държавата, къде е  кметът на община Пловдив и чии интереси обслужват, след като това действие не е в полза на гражданите и бизнеса?
Обществото  очаква отговори.