В устойчива последователност се стабилизира активното посредничество на институцията чрез предвидените в Правилника за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Пловдив правомощия, когато с действия или бездействия администрациите или лицата, на които е възложено да предоставят обществени услуги ощетяват интересите на гражданите. Това информира д-р Юлия Юрдекова, заместник обществен посредник. В случаите на липса на правомощия гражданите са изслушвани, консултирани и съветвани с нужната човешка съпричастност. Запазва се тенденцията на активна посещаемост на гражданите в приемната, както и подаването на сигнали по електронен път. По електронен път получаваме и анализираме информация на наши анкети, касаещи групови подписки (напр. за агресията сред учениците в училищата). Необработени преписки или преписки с изоставащи срокове няма.
Рекапитулацията на количествените показатели в анализа регистрира завишение на броя подавани сигнали през 1-то шестмесечие на 2015 г. в сравнение със същия отчетен период на 2014 г.: 253 сигнала за 2015 г. срещу 232 за 2014 г. Анализът е конструиран в 17 направления и осмислянето на изводи, становища и препоръки е съществен механизъм за немаловажни коригиращи въздействия.
В информационния масив подреждането на сегментите в низходящ ред е форматирано както следва: Социална политика; Образование; Други; Административно-техническо обслужване; Устройство на територията, незаконно строителство; Етажна собственост; Транспорт и безопасност на движението; Екологични проблеми; Приключени случаи, поради липса на правомощия; Телекомуникации, мобилни оператори; Топлофикация и енергоснабдяване; Здравеопазване; Обществен ред и сигурност; Регистрация на търговски обекти, търговска дейност; ВиК; Сметоизвозване и чистота по улиците; Достъп до информация.
През отчетния период е завишено удовлетворителното за гражданите финализиране на преписките. Независимо от взискателността към административните практики в няколко аспекта такава индикация е по-трудно достижима. Решаващ фактор е ограничеността на финансовата рамка; например потребността от социален и личен асистент е зависима от капацитета на съответните европейски проекти; от електронно класиране и унифициране на критериите по подобие на класирането в детските градини се нуждае приемът на деца в 1-ви клас, както и приоритетите при ползване на занимални. Въпреки оперативния диалог с Общински инспекторат не е овладян в достатъчна степен проблемът, описан в сигнали на граждани за шум от заведения и жилищни сгради, предизвикан от етажни собственици, домашни любимци (и замърсяване от тях); двуполюсно е одобрението при съпоставимостта между някои детски и спортни площадки; недостатъчно активна е работата на немалко ръководства на етажната собственост; Значителна група възрастни и трудноподвижни хора не одобряват автобусите тип „Исузу” по някои линии на градския транспорт, както и пречещите на видимостта за пешеходците „крила” на „Лафка”.
За единични случаи през отчетния период се наложи комуникация с Комисията за енергийно и водно регулиране, Комисията за защита на потребителите, Националния омбудсман, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Министерство на труда и социалната политика.
За улеснение на гражданите в неравностойно положение обявената приемна е изнесена при тях (в Дома за стари хора, в Националната асоциация на сляпо-глухите в Пловдив и пр.), а заложените в план-програмата за работа през 1-то шестмесечие на 2015 г. изнесени приемни с граждани в районните кметства се проведоха съвместно с районите кметове, което оптимизира етапите по приключване на преписките.
Екипът активно реализира участие в редица форуми, научно-практически конференции, викторини и беседи (в т.ч. със съдоклади и изказвания), касаещи значима за обществените интереси проблематика.