Жители на Пловдив, сред които и собственици и управители на магазини и заведения протестират срещу нова велоалея, която се изгражда на бул. „Княгиня Мария Луиза” в града. Това съобщи БТВ. Според първоначалния проект, тя е трябвало да е от северната страна, но от няколко дни се фрезова асфалтът от южната.
Хората недоволстват, защото по този начин се премахва паркинг, използван от близките търговски обекти. Освен това, според тях цяло платно от булеварда ще се използва за спиране на коли.
„Харчат се едни 14 млн. лева и се разваля една готова инфраструктура, едни паркоместа”, коментира пред bTV един от недоволните. Те очакват движението в района да се усложни сериозно, а освен това банките, магазините, заведенията и останалите обекти постепенно да напуснат.

 Кметът на район „Централен” Георги Титюков обаче е непреклонен – велоалеята ще бъде изградена. Той уточни, че стратегията за развитие на велосипедния транспорт е замислена преди 5 години и наистина първоначалната идея е била велоалеята да бъде от другата страна. Сега обаче е взето решение да има лента за колоездачи и в двете платна.
Дали има по-добър начин да се изгради велоалеята? „Другата алтернатива е да премахнем тази редица дървета или тази редица стълбове”, посочи кметът. Той допълни, че проектът вече е одобрен и стартирал.
Според него само 2 или 3 от общо 48 километра велоалеи ще са на булеварди.

С абсурдното решение общината нанася пореден удар на бизнеса и  намалява местата за паркиране на гражданите
Велоалеята, която започнаха да правят до църквата „Св. Петка“ на бул. „Кн. Мария Луиза“,  е поредният абсурд,  каквито има в изобилие в проекта, счита лидерът на „Съюз за Пловдив“ и общински съветник адв. д-р Дани Каназирева.  Трасето за колоездачи между ул. „Петко Д. Петков“ и бул. „Източен“ ще създаде  още по-големи проблеми в движението и ще намали местата за паркиране. Това е още едно неудобство за гражданите и удар върху дребния и средния бизнес, който общината нанася с необмислените си действия, коментира кандидатът за кмет.
Строителите, наети за изграждането на велоалеите, режат асфалта в крайната лента на булеварда.  Това означава, че вместо трилентово пътно платно ще останат само две ленти. По същия начин се намалява и отсрещното платно, тъй като велоалеята минава от двете страни на изключително натоварения булевард.
Унищожава се изградената инфраструктура  - джобове за паркиране.  От третата лента за велоалея се отнема един метър, а два метра остават за успоредно паркиране. На практика ще има много по-малко места за спиране, макар че те и сега са недостатъчни. При паркирането колите неизбежно ще навлизат във втора лента, с което ще се създават предпоставки за пътно-транспортни произшествия. Булевардът ще се накъсва заради затрудненията с паркирането и пешеходната пътека, която се намира на 200 метра от ул. „Петко Д. Петков“. 
На бул. „Мария Луиза“ има многоетажни жилищни блокове и десетки търговски обекти и офиси. С погрешното решение за прокарване на велоалеята по булеварда се нарушават интересите на бизнеса и на гражданите, които имат нужда от спокоен трафик и места за паркиране. В офиса на „Съюз за Пловдив“ вече се обаждат пловдивчани, възмутени от това, че вместо да облекчава движението, общинското ръководство го затруднява.
Отново сновната цел е да се усвоят 14-те млн. Лева. Все по-очевидно става, че за изграждането на велоалеи, които безспорно са необходими, липсва ясна и добре обмислена концепция.  Явно, когато е подготвян проектът, е гледано в тавана, затова и ефектът е показателен: едно се прави, две се рушат, коментира Каназирева.  
При строежа на велоалеите се унищожават тротоари, тревни площи, дървета.  Проличава нефункционалност и противоречия с интересите на пешеходци,  на дребния и средния бизнес.
„Съюз за Пловдив“ отдавна настоява за пълна ревизия на проекта и възстановяване на унищожените тротоари и зелените площи.  Време е за оставки на отговорните лица, чието недоглеждане доведе до очебийни грешки и нахалос похарчените милиони, счита Дани Каназирева.