По повод Международния ден на учителя кандидатът за кмет на Асеновград д-р Емил Караиванов бе поканил народните представители Манол Генов и Стоян Мирчев на среща с учителите от общината в Градска библиотека „Паисий Хилендарски”. Главен акцент на срещата бе новоприетия Закон за предучилищното и училищното образование.
Кандидатът за кмет д-р Караиванов започна срещата като поздрави всички учители с признанието, че тяхната професия е мисия, с която всекидневно ни показват своята отдаденост и любов към нашето бъдеще -децата на Асеновград. „През следващия мандат ще продължим да работим за подобряване на материалната база в детските и училищни заведения, ще довършим процеса на саниране, със средства на общинския бюджет ще направим основен ремонт на дворовете на детските градини и училища и ще работим всяко училище да има спортна база. Общината ще продължи политиката си на финансова подкрепа на пътуващи ученици, учители, с осигуряване на качествено училищно хранене, достъп до извънкласни форми и изяви и интернет услуги за деца и младежи. Ще продължим категорично практиката на ученически стипенции и отличия за изявени таланти, както и политиката за финансови компенсации за да мотивираме да учат децата в риск и неравностойно положение.”, допълни още д-р Емил Караиванов при срещата си с асеновградските учители.
Депутатът Стоян Мирчев обсъди подробно негативните последици за българското образование от приетия закон за предучилищното и училищно образование.Той бе категоричен, че закони за образованието и здравеопазването трябва да са като Конституцията и да се приемат с квалифицирано мнозинство. Още в началото народният представител посочи, че самото наименование на новия закон не съдържа думата „просвета”, както и преобразуването на професията ”учител” в „образователен специалист”. По време на срещата Стоян Мирчев подложи на остра критика нововъведенията на административно ниво, създаването на нов тип училища – "обединени" - за обучение от 1 до 10 клас, които не дават никаква образователна степен и принципа на пълна автономия в работата на училищата, детските градини и центровете за подкрепа на личностното развитие заради липсата на единна държавна политика. Помощните училища, в които сега се обучават деца със специални образователни потребности, ще се преобразуват в центрове за подкрепа за личностно развитие, които също не предлагат образователна степен. Към всяко училище и детска градина трябва да се сформира Обществен съвет, който ще решава всичко, но не е напълно ясно на какъв принцип и как ще бъдат избирани неговите членове. За новия контролен орган - Национален инспекторат по образованието, който ще предоставя информация на министъра на образованието и на Министерския съвет анализи за качеството на образованието в инспектираните заведения не е ясна причината, поради която ще дублира досегашната контролна система в образованието.
В края на срещата депутатът Стоян Мирчев обясни, че законът ще се реализира поетапно през годините, но със сигурност ще стартира от 15 септември 2016 година. Повечето учители в залата остро възразиха на „нововъведенията” и затрупаха с въпроси присъстващите депутати. Като най-голям недостатък асеновградските учители отбелязаха, че при тази система на образование, особено липсата на оценяване на децата от 1 до 4 клас, резултатът ще бъде още по-голямо задълбочаване на неграмотността.
Всички присъстващи изразиха надежда,че българските парламентаристи ще търсят законови форми за спиране действието на този антибългарски закон и са готови с граждански действия да подкрепят техните действия.