Значително увеличение на сключените сделки зарадва участниците в 71-ото издание на Международния технически панаир. Това предвещава съживяване на бизнеса, смята д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив, който организира деловия форум. Той показа и по-силен интерес от страна на чуждестранни компании - директните изложители сред тях бяха с 6% повече от миналата година.
Шампиони по продажби на Есенния панаир са производители и дистрибутори на отоплителни уреди и пелети, вентилационни и климатични системи, които бяха демонстрирани на изложбата „Енеко“. Реализирахме приходи, каквито не сме имали през последните две години, похвалиха се от „Инсенсе“. Сегашното ни участие в Техническия панаир е по-успешно от предишното с контактите, които осъществихме, заявиха от „Интерметал“. Дори малки фирми от бранша са намерели повече клиенти.
Фирма „Хайтек“ от село Давидково излезе на международния пазар, макар че съществува от два месеца и това беше първото й участие в панаира. Тук сключихме договори за доставка на наши екопелети в Италия и Гърция, започнахме да създаваме дистрибуторска мрежа в няколко големи български града, описаха изложителите. Те спечелиха и златен медал.
Изключително доволна от участието си е швейцарската компания „Диесойл енжинееринг“, занимаваща се с преработката на пластмаси и други отпадъци в различни продукти, включително горива. Тя е събрала много поръчки заради засилващата се тенденция за развиване на екологичен бизнес. Успешно приключи деловият форум и за други фирми от изложбата „Химия“. Някои от тях вече резервират места на атрактивни локации за ЕСЕН 2016.
Доволни също са фирмите от изложбата „Акватех“. Италианската „Совеси“, която бе сред новите участници, има намерение да дойде и на Международната селскостопанска изложба „Агра“ догодина, както и още няколко компании. За предстоящото изложение „Медикус, Денто, Галения“ се стяга дружество „Индустриално коопериране“, дистрибутор на апарати за пречистване и алкализиране на вода. Над 700 посетители дневно посрещахме на щанда си на Есенния панаир, заяви управителят Атанас Георгиев.
По няколко сделки направиха дори дебютантите на изложението, които бяха близо сто. Сред тях е „Апаз 68“, която ще дойде и на „Агра 2016“. Като много успешно определиха своето първо представяне международната компания „Е. Некст“ и полската „Зекст“ от изложбата „Елтех“.
Много сме впечатлени от Панаира, заявиха от „Сититерм София“. На изложбата „Аутотех“ тя предлагаше луксозни ВИП бусове, чийто интериор се променя по индивидуална поръчка с дизайнерски решения. Макар че са скъпи, намерихме клиенти и дори осъществихме контакти с дилъри на автомобили от изложбата „Автосвят“ за съвместни проекти, обясниха от фирмата.
Изненадващо голям беше интересът към тежката строителна техника, но се обяснява с факта, че бяха показани нови модели на световни марки като „Хитачи“, „Волво“, Кейс“, „Виртен“, JCB, отбеляза д-р Иван Соколов. Според него изключително силно е било представянето на българския IT бизнес.
„За пореден път Международен панаир Пловдив подкрепи стратегиите за развитие не само на големи изложители, а предимно на малките и средните предприятия. Създадохме възможност да се срещнат с повече специалисти, които оцениха подобаващо техните изделия, и на това се дължи големият брой сделки и успешни контакти“, подчерта д-р Иван Соколов.
71-ия Международен технически панаир в Пловдив се проведе от 28 септември до 3 октомври 2015 годна.