Транспортни  експерти  се смеят на пловдивските алеи. Това стана ясно на проведената днес дискусия за проблемите на тролейбусния транспорт в града. Преподавателят от УНСС  доцент Иван Брешкон не скри, че му е станало смешно как изглеждат велоалеите.
"Те са извън стандарта и нямат нищо общо с тези, които се правят в градовете от Западна Европа с по  1.25 метра в едната посока и 1.25 метра в другата посока широчина. Трябва да имат разделителни линии от автомобили, автобуси и пешеходци. Не бива велисопедистите  да имат достъп до други участници в движението, а както  видях в Пловдив, където на много места велоалеите са прекъснати. Това е опасна за колоездачите", заяви още  доцент Брешков. Той добави, че подобни неща е виждал още в София и Бургас. Според него българинът не ползва велосипеди както във Франция, Белгия, Холандия, Италия и други страни от Европа, а предпочита да се качи на кола. Транспортният специалист заяви още, че най-модерните  екологични транспорти са  тролейбусите, велосипедите и ходенето пеша. Заместник-председателят на  Общинския съвет на града  Ангел Иванов определи  велоалеите не са само, като  смешни, а и като  станаха вредни. "Махнаха се тротоарите, направиха се много неща, които пречат на пътници и пешеходци. Когато например  човек слезе от автобуса до Аграрния университет, няма тротоар. Гората ли да хваща, попита риторично Ангел Иванов. Според справка дадена му от заместник-кмета на Пловдив  Александър Държиков велосипедистите и мотористите в града са 0.36 % от транспорта. За тези хора хвърлиха милиони а за другите видове транспорт в това число и тролейбусния не се прави нищо, заяви Ангел Иванов. Според него виновен е не само кмета Иван Тотев, а и цялото корумпирано управляващо мнозинство. Тролейбусен транспорт в Пловдив няма да има, докато Ангел Батаклиев е шеф на дружеството "Градски транспорт", са казали в прав текст  от общината на Ангел Иванов.

Възстановяване на тролейбусния транспорт поискаха пловдивчани на дискусията, организирана от инж. Ангел Батаклиев, кандидат за общински съветник от листата на БСП – Пловдив. "Този вид транспорт е екологично чист и близо два пъти по-евтин от автобусния", подчерта социалистът.
Доц. Димитър Сестримски, бивш директор на Института по транспорт, посочи, че до 2030 г. държавите от ЕС са задължени да намалят наполовина возилата от градския транспорт, използващи конвенционални горива, а до 2050 г да ги изведат напълно от системата на масовия транспорт. Според него предимствата на тролейбусния транспорт са, че е безшумен, не отделя вредни емисии и има по-малък разход на енергия.
"Град като Пловдив не може да няма електротранспорт. Още повече, че вече е изградена контактна мрежа с дължина 103 км", заяви доц. Сестримски. Според заместник-шефа на Общинския съвет и кандидат за съветник  доц. Ангел Иванов управляващата коалиция - ГЕРБ, ДПС и присъдружните малки партийки, в Пловдив е виновна за затриването на тролейбусния транспорт.  "От 3 г. правим опити да върнем тролеите, но местната власт не ни чува. Ако се наложи, ще преминем към гражданско неподчинение", заяви полк. Ангел Тюфекчиев, председател на Инициативния комитет за възстановяване на електротранспорта в Пловдив. По думите му Тотев е основния виновник за настоящата ситуация.
Депутатът от БСП Георги Свиленски, член на парламентарната комисия по транспорт, призова пловдивчани на 25 октомври да гласуват с №5 в бюлетината , за да видят отново тролеите по улиците на града.
Експертите, които присъстваха на дебата, подчертаха, че електротранспортът трябва да се развива заедно с пешеходния и велосипедния. "Колоездачните алеи под тепетата не отговарят на европейските стандарти. Във всички държави от ЕС минималната ширина в едната посока е 125 см и още толкова в другата", посочи доц. Иван Брешков от катедрата по транспорт на УНСС.
Специалистите са готови да участват в актуализацията на стратегията и плана за развитие на тролейбусния транспорт в Пловдив, стана ясно на срещата. В дискусията, че чуха мнения за финансовото обезпечаване на такава управленска амбиция. Вариант е обособяването на тролейбусния транспорт в отделно дружество на основата на публично-частното партньорство. „Има начин, но е нужна воля от страна на местната власт” – посочи инж. Батаклиев.