39 на сто от автомобилите в нашата страна са над 20 години при 3.5% за тези под 5 години.
Делът на автомобилите на възраст до 5 години през 2010 година у нас е бил 8,4%, през 2012 той пада до 3,5%, което значи, че относителният дял е паднал с два и половина пъти за 4 години. Това определя България като държавата с най-стария автомобилен парк в Европа.
Делът на автомобилите над 20 години се покачва. През 2010 година той е едва 27%, докато към тази година скача до 39%, съобщи Стоян Желев, председател на Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители.
Днес бе открито тазгодишното издание на "Автомобилен салон София.Това определя България като държавата с най-стария автомобилен парк в Европа.
Данните изнесе министърът на икономиката Божидар Лукарски, който преряза лентата на тазгодишното изложение „Автомобилен салон".
Той поясни, че възрастта на автомобилния парк в повечето държави е законово регулирана. Призив за такава практика у нас министър Лукарски е получил само преди дни по време на посещението си в Германия и по-специално на среща с „Опел".
„Аз не мисля, че това би имало добър социален ефект за българите", отбеляза обаче икономическият ни министър. Въпреки това той изтъкна, че една от целите на правителството е покупателната способност на българите да се повишава, което е пряко свързано и със закупуването на нови автомобили.
Именно заради това на старта на автомобилното изложение министър Лукарски си пожела посещаемостта на „Автомобилен салон" и съответно сключените на него сделки да покажат точно повишаване на покупателната способност на сънародниците ни.
„Автомобилното производство е един от приоритетните сектори за осъществяване на чуждестранни инвестиции в страната и един от секторите с най-голям потенциал за развитие", разказа още на официалното откриване министърът на икономиката. Той доказа думите си с данните, че у нас работят повече от сто международни и местни производители на части и компоненти за автомобили.
„България предлага благоприятна среда за привличане на инвестиции в автомобилната индустрия. Инвеститорите оценяват високо макроикономическата стабилност, а страната ни се разглежда като конкурентна инвестиционна дестинация за производителите от автомобилния сектор", се похвали министър Лукарски.
Той загатна пред журналисти, че правителството е успяло да привлече доста производители и инвеститори от автомобилния бранш у нас. „Нека да изчакаме", отбеляза министърът и обясни, че при воденето на преговори винаги има изискване от страна на инвеститорите да не се обявяват имена.
„Има голям интерес", издаде министър Лукарски. Той все пак разкри, че не става дума за производство на готови автомобили от колело до каросерия. „Ние сме специалисти и България се оценява като добра среда в автомобилната индустрия с производството на електронни компоненти за автомобилната индустрия", обясни икономическият министър.
От 17 до 25 октомври в Интер Експо Център столичани ще могат да се запознаят, насладят и седнат за минута зад волана на най-новите автомобили на почти всички известни световни марки. В четири големи зали посетителите са посрещнати от лъскави автомобили, приятна музика и консултанти, готови да отговорят от въпросите за характеристики до очакваните за цени.
Още от входа на зала 1 гражданите се натъкват на запазеното място за Ауди, а впечатление прави най-новия модел червено Audi R8 coupe V10 plus, чиято цена започва от 416 044 лева.
Съсед на Audi са марките Fiat и Maserati, а Mazda залага на най-новата Mazda 6.
Премиера за Subaru е моделът Levog с цени от 54 880 лева. Забележителна е и новата Scoda Octavia RS с цена от 51 000 лева.
И на това изложение не липсват лъскавите автомобили на BMW и Мercedes, които обаче са в съседни зали.