Какви са предпоставките и перспективите пред Пловдив по пътя на успеха обсъдиха на форум, представители на медии, култура, бизнес, НПО, гражданското общество и местната власт в лицето на  заместник-кмета „Култура, образование, туризъм, инвестиции, развитие и европейски политики” Стефан Стоянов. Дискусията е организирана от Института за регионални и международни изследвания (ИРМИ), представляван от председателя на Управителния съвет Огнян Минчев и програмния директор Стефан Ралчев.
„Едно от нещата, което е удовлетворение от нашата работа, е това, че на Пловдив се гледа като пример за успешен град. За последните четири години ние променихме имиджа на града в страната. Пловдив устойчиво намери своето място”, с тези думи Стефан Стоянов се обърна към присъстващите. И даде пример за това, че тук са съсредоточени основните научни центрове, хранителна промишленост, земеделие, което е 5 %  от брутния вътрешен продукт на региона. По време на обсъждането заместник-кметът сподели своите очаквания, че след няколко години туризмът също ще има такъв дял от БВП.
„Избрахме в Пловдив да се проведе първият лидерски форум, защото смятаме, че той е най-успешният български град.”, обясни Стефан Ралчев, програмен директор на ИРМИ.
Пловдив се превърна в най-големия индустриален център. Статистиката сочи, че в  производството на региона са заети 66 000 души, а през последните 16 години в Радиново, Раковски и населените места около КЦМ инвестициите са на стойност 1 милиард и 100 милиона евро, а откритите нови работни места са 15 000.
Според Стефан Стоянов основната причина за това е, че има добро и работещо публично-частно партньорство между бизнеса и местнатавласт. „Надявам се следващите 10 години тези резултати да бъдат удвоени”, подчерта той и допълни, че: „Индустрията дава възможност на региона да се развива. Всичко това потвърждава, че Община Пловдив е намерила правилния път за напредък”.
„Пловдив има абсолютното признание затова, че се развива не само чрез спечелването на Европейска столица на културата 2019, но и с това, че е град с потенциал за развитие и показва добри резултати ”, обобщи Огнян Минчев.
Усилията на Общината в сферата на културата и фактът, че Пловдив се превърна и във втори център след София за IT и аутсорсинг индустрията, също са оказали своето значение.
„В събитията с участието на Община Пловдив публиката се е увеличила 3 пъти, подчерта Стоянов.Промененият облик на квартал „Капана” с общите усилия на Община Пловдив и фондация „Пловдив 2019” са го превърнали в едно любимо място, което е посещавано от гости и чужденци”, увери още той .
Подобни срещи предстоят още в Стара Загора, Бургас и Варна, както и Северен централен регион и Северозападен регион.