Националният омбудсман Мая Манолова започва борба с допускащите масови своеволия към клиентите си  топлофикационни дружества. Това каза тя пред журналисти в Пловдив Мая Манолов. Нейното изказване беше преди срещата й със студенти от Пловдивския университет "Паисий Хилендарски", на която запозна младите хора със своята дейност.  Според нея практиката на топлофикациите провеждат  съдебно преследване на  хора и да им се завеждат непрекъснато дела за неплатени сметки не е най-добрия начин за работа с клиентите. „Впечатленията до този момент са, че топлофикационните дружества в страната умишлено не събират целите задължения от абонати и винаги остава някаква сума, за да се започне ново изпълнително дело, което трупа върху гражданите съдебни разноски и адвокатски хонорари”, каза още Мая Манолова. Тя бе категорична, че  цари пълно безобразие в отношенията между топлофикационните дружества и техните клиенти. Националният омбудсман добави още, че няма излизане по улиците на София, без да бъде посрещната от човек с документи, с които топлофикационно дружество му е завело поредното дело и му е зачислила поредните сметки. Мая Манолова каза още, че при изграждането на пасарелката в пловдивския квартал „Прослав” са нарушени принципите на публичност, прозрачност и информираност. Думите й бяха по повод  протеста на жителите на квартала срещу изграждането на надлез. Според нея притеснителното в случая е, че преди да се пристъпи към изграждане на въпросната пасарелка не е имало обществено обсъждане за това, което предстои да бъде изградено. „Към мен се обърнаха граждани от квартал „Прослав”, Инициативен комитет, с жалба и зов за помощ за това, че новоизграждащото се съоръжение създава проблеми за комуникацията между северната и южната част на този квартал. Хората обясняват, че там има много семейства с малки деца, има и много възрастни хора. В двете части са разположени детски заведения, детска кухня, училище, което създава проблеми за преминаването от едната в другата част на квартала”, уточни  Мая Манолова. Тя добави, че е върнала отговор на гражданския комитет, с който информира, че е поискала информация по случая от всички институции, които имат отношение към изграждането на въпросното съоръжение – НКЖИ, кмета на града, Общински съвет и други. Омбудсманът увери, че ще отиде на място, където ще се срещне с представители на Гражданския комитет и с граждани, за да се убеди на място за какво става дума, предвид изискванията за изграждане на достъпна среда и възможностите за придвижване на възрастни хора, на хора с увреждания, на семейства с деца. „Така трябва да се изграждат новите съоръжения, че да не създават проблеми на тези групи български граждани. Ако ще се харчат пари за изграждане на инфраструктура, то тя трябва да е такава, че да не затруднява гражданите”, заяви националният обмудсман и добави, че  трябва  да се търсят възможности за изграждането на паралелен маршрут или на успореден път.

Ако до петък никой от общината не ни обърне внимание, за да се реши проблемът с недостъпната пасарелка, в събота ще блокираме жп линията Пловдив – София. Това заявиха на среща с омбудсмана Мая Манолова жители на пловдивския кв. „Прослав“ днес следобед. Омбудсманът на Републиката се срещна с тях, след като Инициативен комитет на протестиращите ѝ изпрати писмо, че пасарелката е недостъпна за хора с увреждания, инвалиди и майки с колички.

Протестиращите ще дежурят на смети от 7.00 до 17.00 часа и ще блокират движението на влаковете по жп-отсечката.

Хората сравниха пасарелката с Берлинската стена, а Манолова посочи, че досега никъде не е виждала подобно съоръжение.