Общинският съветник от групата ППГОС на БСП отправи питане към кмета Иван Тотев
Относно: Паркирането на МПС в град Пловдив и дейността на ОП „Паркиране и репатриране”
Уважаеми г-н Тотев,
Както във всеки български град, така и в нашия съществува проблемът с паркирането на автомобилите, които все повече се увеличават. Ясно е че, проблемът в Пловдив с паркирането особено в централната градска част няма да се разреши скоро и това ще бъде обект на сериозна работа в не един мандат.
Новият мандат на управление на Община Пловдив, съвпада както с новия програмен период 2014-2020 година по Оперативните програми, така и с домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019 година. Това предполага Община Пловдив да води дългосрочна политика и последователна работа, като се работи с бързи темпове по изграждането и поддържането на инфраструктурата на определените за паркиране места. Необходимо е Община Пловдив да изгради модерна визия с широки хоризонти за бъдеще от 10 години напред по решаването на проблема с паркирането неразделно от градоустройственото развитие.
Изпълнението на дейностите по организация и контрол по паркиране на МПС в Пловдив се осъществява от предприятие собственост на Община Пловдив, а именно ОП „Паркиране и репатриране”. Предприятието е създадено през 2010 г. и вече би трябвало да е натрупало достатъчно опит в организацията и контрола на паркирането на МПС в „Синя зона”, но големите проблеми с местата за паркиране в Пловдив не са решени.
Уважаеми г-н Тотев, във връзка с важността и неотложността на решаването на проблема с паркирането в Пловдив и особено в централната градска част, с оглед ангажиментите на Пловдив като европейска културна дестинация и модерен европейски град имам към Вас следните въпроси:
1.Какви са приходите на ОП „Паркиране и репатриране” спрямо заложените в годишния бюджет за 2015 г. бюджетни средства за издръжка на предприятието, както следва?:
1.1. В обхвата на „Синя зона”.
от продажба на услугата с предварително закупени талони
от таксуване чрез мобилен оператор с SMS
от продажба на пропуски на домуващи лица
от разрешителни за предплатена услуга на юридически лица
от монтаж и демонтаж на техническо средство / скоби/ за блокиране на колелата на МПС
1.2.В обхвата на общинските паркинги
- от продажба на билети за еднократен престой в паркинг
- от продажба на абонамент за престой в паркинг
2.В какъв срок се превеждат приходите от стопанската дейност на ОП „Паркиране и репатриране” по бюджетната сметка и съответния приходен БИН на Община Пловдив и кой контролира този процес и срок?
3.Каква е средната заетост на паркоместата в обхвата на „Синя зона” и паркингите управлявани от ОП „Паркиране и репатриране”?
4.Какви средства са разходвани за експлоатиране и поддържане на паркингите, и зоните за платено паркиране, както от издръжката, така и от капиталовите разходи, спрямо заложените в годишния бюджет за 2015 г.?
5.Какви съвременни системи за таксуване използва общинското предприятие и какви средства са разходвани по поддръжката им?
6.Какви съвременни системи за таксуване смята да внедри Община Пловдив за подобряване обслужването и ефективността при паркиране на МПС?
7.Какви средства са разходвани по контролирането на вертикалната и хоризонталната пътна маркировка и другите законови средства за ефективната организация на паркиране в паркингите и зоните за платено паркиране? Колко от улиците за кратковременно платено паркиране са маркирани с хоризонтална маркировка? Моля да приложите списък!
8.Какви недвижими имоти общинска собственост са предоставени за управление на ОП „Паркиране и репатриране” и колко са броя на паркоместата по улиците в „Синя зона” и паркингите по райони и общо?
9.По какъв начин гражданите на Пловдив могат да се информират за обхвата на „Синя зона”? Има ли общодостъпен за гражданите източник на тази информация и актуален ли е той? Променяно ли е Приложение 2 към Правилника за устройството и дейността на ОП „Паркиране и репатриране” от 19.01.2012 г.?
10. Какъв е проекта на бюджетната сметка за 2016 г. / прогноза / на ОП”Паркиране и репатриране” за очакваните приходи и необходимите разходи за дейността, както и разходи свързани с придобиването, управлението и разпореждането с имоти общинска собственост/ паркинги/?
11.Настъпили ли са промени в имуществото на общинското предприятие след м.февруари 2012г.?Предприятието актуализирало ли е поименния опис на имуществото по групи според функционалното им предназначение?
Ако да, Общинската администрация внесла ли е в Общинския съвет предложение за промяна на Правилника за устройството и дейността на ОП „Паркиране и репатриране” от 19.01.2012 г.в частта по Приложение 2? Ако всичко това е извършено, защо не е актуализирано Приложение 2 в регистъра?
12.Ако по имуществото на общинското предприятие не са настъпили промени след м. февруари 2012 г., защо за това време до декември 2015 г. – три години и половина, няма създадени нови зони за паркиране /улици и паркинги/ с оглед решаване на тежките проблеми с паркирането в града и особено в централната градска част?
13.Какви мерки подготвя Община Пловдив за подобряване на условията, организацията и възможностите за паркиране в Пловдив?
Макар и неприключила бюджетната 2015 г., с оглед на оставащото кратко време / 15 дни / до приключването й, данните следва да бъдат към 31.12.2015г.
Очаквам да получа писмен отговор, който да бъде огласен на следващото заседание на Общински съвет Пловдив.