
През второто полугодие на 2015 г. подадените сигнали на граждани до обществения омбудсмана на Пловдив са 236 срещу 210 за същия период на 2014 г. Това съобщи д-р Юлия Юрдекова- заместник- обществен посредник на Община Пловдив Преобладаващ е масивът сигнали със социална проблематика, особено за потребността от социални услуги за граждани в неравностойно положение; максимално полаганите усилия от ресорните служители са ограничавани, от една страна от недостатъчно външно финансиране и от друга – големият брой желаещи да ползват социални услуги.
С тенденция към увеличаване са сигналите в направление образование и най-вече за недостиг на места за първолаци в т.нар. елитни училища. Критериите за класиране са обективни, но материалната база – недостатъчна.
Еднакви с предходното шестмесечие (за 2014 г.) в количествен аспект са сигналите, касаещи устройство на територията и подобряване на градската среда (осветителни улични тела, ремонт на улични и тротоарни настилки, недостиг на пейки и пр.).
Двойно увеличена е групата сигнали с екологична проблематика, в която доминира значително разминаване между концепциите на гражданите и тези на съответните инстанции.
С повече от 50% е увеличен броят сигнали с транспортна тематика, особено за пречещи на видимостта на чакащите по автобусните спирки, неудобни автобуси в градския транспорт и пр.
През отчетния период не бележат значителна динамика сигналите в направление обществен ред и сигурност; етажна собственост; сметоизвозване и чистота на улиците; достъп до информация; регистрация на търговски обекти и търговска дейност и административно-техническо обслужване.
Положителна тенденция се откроява от изнесените приемни на Обществения посредник по график в районните кметства за все по-обективни становища на гражданите; на все по-достоверната им информираност и на значително намалена дистанция в общуването с районните кметове.