Клиентите на ЕВН България Топлофикация в Пловдив вече могат да заявят ползването на електронна „е-фактура” вместо получаване на хартиена фактура. За да стане това, е необходимо клиентите да се регистрират на страницата www.efaktura.bg на „Борика – Банксервиз“, с която ЕВН България си партнира в предлагането на тази услуга. Клиентите трябва единствено да посочат електронния адрес (e-mail), на който биха искали да получават своята „е-фактура”. По този начин всеки клиент лесно и удобно ще разполага със своята фактура по всяко време. За целта не се изисква наличието на електронен подпис от страна на клиента. При заявяване на електронна фактура клиентите няма да получават фактура на хартиен носител. Подробна информация за услугата клиентите ще получат заедно с мартенските фактури за консумирана топлоенергия, които ще започнат да се изпращат в края на тази седмица. Изчисленията на енергийното дружество показват, че ако всички клиенти на централно топлоснабдяване в Пловдив изберат „е-фактура”, това би довело до спестяване на приблизително 1900 кг хартия годишно, равняващи се на 36 дървета.
„Е-фактура” е официален документ, признат от Националната агенция по приходите. Тя представлява подписан документ с валиден електронен подпис, напълно равностоен на издаваните фактури на хартиен носител. Електронните фактури, получавани чрез системата www.efaktura.bg, отговарят на изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис, Закона за счетоводството и Закона за ДДС. Цифровият сертификат или универсалният електронен подпис гарантира автентичността на произхода и ненарушимостта на съдържанието на документа, който се изпраща на посочения от клиента електронен адрес.