Целогодишният обзор за 2015 г. регистрира 489 подадени  сигнала до обществения посредник в Пловдив  срещу 442 за 2014 г.  Това съобщи д-р Юлия  
Д-р Юлия Юрдекова заместник-омбудссман на общината.  В количествено отношение преобладават решените в полза на гражданите сигнали. Поради възрастови и здравословни дадености, устните сигнали на граждани, за които се съставят съответни протоколи, надвишава в количествен аспект писмените, изложени собственоръчно от жалбоподателите. Неразделна част от устните сигнали са тези, подавани от гражданите по телефон. Характерна особеност за отчетния период е увеличеният брой сигнали, подавани по електронната поща на институцията, както и подписките по обществено значима за гражданите проблематика, предимно екологична, устройство на територията и незаконно строителство, в сферата на обслужване в градския транспорт и пр.
Поради големия брой потребители на социални услуги и ограничените финансови рамки, количественият аспект на сигналите в направление „Социална политика” е най-голям. Полаганите усилия за партниране между институцията и ресорните дирекции са допълнителен принос за постигане на оптимална резултатност.
Сигналите, касаещи т.нар. сградна инсталация, макар да са от компетенциите на независимия регулатор, все още са тежък и непреодолим проблем за гражданите.
Завишен (в сравнение с 2014 г.) в количествен аспект е броят сигнали в направление „Образование”. Решаването на казусите се постига чрез оперативен диалог, участия в дискусии, кръгли маси и пр.
Значителният обем сигнали, засягащи усетът на пловдивчани за опазване и подобряване на зелената система, изисква осигуряване на повече средства, в т.ч. по европейски проекти, доброволен труд и пр.
Относително висок за отчетния период е броят на сигналите, чиято проблематика касае наследствени въпроси, спорове с работодатели относно непризнат трудов стаж и трудови възнаграждения, поръчителство по банкови заеми, различни видове граждански спорове и  др. Във всички тези случаи гражданите са получавали нужната им информация и насочвани към конкретни институции за разрешаване на проблемите им.
Най-малобройни през годината са сигналите, касаещи направленията: достъп до информация, регистрация на търговски обекти; търговска дейност и пр.
Знакова характеристика за работата на институцията през отчетния период е прилагането на средствата за защита на законните права и интереси на гражданите чрез провежданите индивидуални работни срещи, разговори, проверки, събиране на информация, срещи с ресорни зам. кметове, кметове на райони и отделни експерти, участия в обществени мероприятия и пр.