Двайсетина общини ще се нуждаят от финансова подкрепа от държавата по предварителни данни.  Това заяви днес министърът на финансите Владислав Горанов. Сред общините с големи просрочия са Велинград, Видин и Сливен. Общите задължения на общините са доста големи, но просрочените са около 150 - 160 милиона лева.  С промените в Закона за публичните финанси държавата се опитва да въведе ред при финансовата помощ, която дава на общините, каза пред журналисти в МС министърът на финансите Владислав Горанов. Проектозаконът днес беше одобрен от кабинета.Идеята на този механизъм е не само да реши проблема, но и да ангажира с него и местните власти, а и хората да знаят за него. Наблюденията ни са, че сега няма механизъм, при който кметът да бъде задължен да информира хората и общинския съвет за финансови проблеми. Обикновено те излизат на бял свят късно, когато общината е пред фалит.
    Община Велинград например е със запорирани сметки и е изправена пред фалит, каза Горанов. В момента тя не може да се разплаща с училища и с детски градини. Задълженията й са повече от 20 милиона лева.
   Общините, участващи в европейски програми, не носят  тежестта на това финансиране, защото и парите от европейските фондове, и националното съфинансиране са осигурени централно, от държавата, поясни Горанов. За малките общини, които получават пари от Програмата за развитие на селските райони, е осигурен и ДДС, допълни той.
    Оздравителните планове на общините ще се изготвят и предлагат от самите тях, но държавата ще може да ги одобри или да ги отхвърли, посочи министърът.