Педагозите от ОДЗ „Щастливо детство” с директор Евгения Попиванова представиха открита педагогическа практика по най-трудната за усвояване тема за правата на детето. Те показаха най-ефективния за това метод – празник с децата, чрез който се усвояват с лекота зания и компетентности за основни права на децата- право на образование, на здравни грижи, дом, семейство и толерантност. Пред присъстващите специалисти от други детски градини в града и околните общини, пред експерта по предучилищно образование от РИО Пловдив Емилия Аджова и Донка Щилянова – началник на Отдел „Образование” при Община Пловдив и пред цялото ръководство на Район „Източен”, начело с кмета Николай Чунчуков, опитните специалисти от детската градина показаха как с лекота могат да се усвояват важни знания и да се формират умения по отношение на важната тема с правата на детето. Чрез средствата на празничната изява- стихове, песни, танци и закачки, децата показаха не само артистични умения, но и значими знания за правата си, на което би завидяла всяко друго детско заведение. Малчуганите разказаха как са заедно в игрите и в белите, с което размяха цялата ентусиазирана публика. А накрая изпратиха гостите си с думите: пак да дойдете!
На последвалото обсъждане на педагогическата практика кметът Николай Чунчуков разказа на всички за цялостната си подрепа към всички детски и учебни заведения и определи амбициозния си екип в кметството като най-поддържащия за системата на образованието. „Не случайно идвам на тази практика по толкова важна тема с целия си екип от заместници и експерта по образование, защото за нас всичко, което се отнася до децата и учениците, е приоритетно и особено важно. Това е най-новата ни градина и скоро ще можем да ви поканим в следващата – ЦДГ „Чайка”, която се строи в момента, благодарение на огромната подкрепа от кмета на Община Пловдив г-н Иван Тотев”, заяви кметът на район „Източен“ Николай Чунчуков.
Емилия Аджова от Регионалния инспекторат по образованието даде висока оценка на показаната практика и посочи, че това е начинът за усвояване на положителни нагласи към правила, хора, етническа толерантност и съпричастност.