Община Пловдив за първа година организира съвместно с Народна библиотека „Иван Вазов” и Регионалния инспекторат по образованието кампания за избор на 10-те най-четени книги от учениците в града. Инициативата е част от „Общински план за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността през периода 2015 – 2016 година” на Община Пловдив и в съответствие с „Регионален план за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността през периода 2015 – 2016 година”.
Целта на кампанията е, от една страна, да разберем какво четат децата и юношите в нашия град, какъв вид художествена литература им допада, а от друга, да стимулираме тяхното четене. Анализът на резултатите от гласуването ще даде възможност да се направят съответните изводи както за предпочитанията на учениците към теми и книги, така и към автори. Интересно и полезно е да се установи какъв е делът на българската литература в четенето на подрастващите, коментират експертите от общинския отдел „Образование“.
Кампанията се изразява в гласуване за любима книга или книги от учениците в традиционен и електронен вариант. Паралелно с това се подготвят съпътстващи събития, информация за които ще бъде публикувана във фейсбук страницата на кампанията – срещи с автори, представяния на любими книги, дискусии за книги и автори. Учениците ще могат да се включат с отзиви за книги в текстови и видео формат като публикуват във фейсбук страницата Chetene Plovdiv на кампанията.
Предвидени са различни награди:
томбола с бюлетините за гласуване
награда за най-интересна аргументация за любимата книга
награда за най-интересен отзив, качен във фейсбук страницата или изпратен на имейла на кампанията.
Финалът на кампанията ще е свързан с конкурс за най-добра драматизация на приказка от ученически състави и едновременно с това участие в Маратона на четенето, организиран всяка година от Българската библиотечно-информационна асоциация и част от Националния, Общинския и Регионален план за дейности в изпълнение на „Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността“.