Без прекъсвания за почивки се приемат годишни данъчни декларации до 30-ти април, когато е последния срок за подаването им, съобщават от НАП Пловдив. Дежурни гишета обслужват клиентите на НАП и по обяд с оглед на това, че тогава е най-удобния момент за посещение на администрацията за много от работещите.
21 000 декларации за облагане на доходите са подадени до момента в НАП Пловдив. Едва 3 300 от тях са с електронен подпис.
По този повод от НАП напомнят, че подаването на декларация на място в салона за обслужване не е единственият начин за гражданите. Те могат да пуснат формулярите и по пощата като писмо с обратна разписка, по интернет с електронен подпис или пък да посетят най-близкия за тях пощенски клон от общо 27-те в областта, в които до 30-ти април функционират специализирани гишета за годишни данъчни декларации.
До края на данъчната кампания, информационният център на НАП пък ще работи с удължено време. Експертите на агенцията ще приемат обаждания и запитвания на телефон 0700 18 700 от 8.30 до 18.30 часа всеки работен ден.
На този телефон гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигуровки. Избирайки номера, клиентите на НАП могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Такива са проверката на здравен статус, справката за регистрация по Закона за ДДС и др. Обаждането към телефон
0700 18 700 е на цената на стандартен разговор в зависимост от съответния абонаментен план.
Средно на ден чрез информационния център се обслужват 1 550 запитвания, като в пикови моменти преди изтичане на определени срокове, въпросите достигат повече от 2 000 на ден. За първите три месеца на годината например автоматизираните услуги на кол-центъра са използвани 32 139 пъти. Най-често клиентите на НАП са проверявали своя здравен статус - 19 000 пъти, а информацията "Къде и как да платим данъци и осигуровки" е прослушана над 10 000 пъти.