Платеното паркиране пред жилищата в Пловдив бе прието на днешната сесия на Общинския съвет след горещи дебати. Така гражданите, които искат постоянно място за автомобилите пред домовете им ще трябва да плащат 15 лева на месец на общината.   Ако желаещите за едно място са повече,  те ще трябва да наддават на търг. Предложението на администрацията бе прието  с 29 гласа "за", 11 бяха "против", а петима се въздържаха. Зоните за паркирането по райните ще се обособят след премахването на гаражните клетки. Кметът Иван Тотев предложи те да бъдат използвани за отглеждане на зайци по селата. В новите зони за паркиране ще има и места, където автомобилите ще пребивават без да плащат за това техните собственици.
 
 Дани Каназирева от "Съюз за Пловдив" каза, че  е един изключително важен въпрос, а притесненията на хората са, че няма ясно разписана процедура, върху която дори няма как да говорим за законосъобразност. Според нея зоните за паркиране, които ще се обособят, трябва да са много прецизно разписани. Освен това не е много ясно каква точно ще е процедурата на търговете.

"Общината може да въведе ред в паркирането и без да кара хората да плащат за това. Така за пореден път се прави увеличаване на косвените данъци за пловдивчани, както бе направено и с въвеждането на "Синя зона" в събота например", заяви  Слави Георгиев от Патриотичния фронт.
 Кметът Иван Тотев увери, че общината ще обозначаване със знаци за репатриране местата за платеното паркиране, ще има и възможност за денонощни дежурства на "паяците", както и унифициран образец на тъй наречените скоби, преградни елементи, с които хората да си "заключват" платените места. Слави Георгиев го контрира, че с  два  паяка, които да обикалят по централните булеварди, не решават проблема. Няма град, където за паркиране пред дома да трябва да си плащаш.  Стефан Послийски от групата на Патриотичния фронт  дори предложи да гласуването на точката да се отложи и предложението да се прецизира, но предложението му не бе прието.
 Пепа Деведжиева от групата на "Здравко Димитров- да решаваме заедно", каза, че повечето от  сегашните метални гаражи се ползват за складове и на това трябва да се сложи край.


"Доста  вече имат по две коли, а някои и по три-четири. Затова изграждането на нови паркинги е много важно. Схемите задължително обаче трябва да се одобряват от Общинския съвет. Всяко удобство трябва да се заплаща", заяви Спас Гърневски

 Адвокат Георги Колев от от БЗНС "Александър Стамболийски каза от своя страна, че  администрацията отстъпи от позицията си, това би се превърнало в престъпление с оглед на факта, че Пловдив ще е Европейска столица на културата през 2019 г. Таксата от 15 лева е заплащане за едно предимство. Ако някой гражданин не желае да ползва това предимство, той просто няма да го плати. Нормално е когато получаваш някакво предимство, да плащаш за това. В крайна сметка пратеното паркиране бе прието и сега се очаква от администрациите по райони да го въведат.