Представители на големи компании търсят кадри на изложението „ТФ фест 2016“, на което се представят 112 тренировъчни предприятия на ученици и студенти от България, Сърбия и Черна гора. То се провежда на 14 и 15 април в Международен панаир Пловдив. Тази година форумът е обект на голям интерес от страна на бизнеса.
„Тук са хората, които ще работят в нашите фирми. Това ни дава шанс да изградим кадри, каквито са ни нужни“, заяви Ружа Загорска, представител на Съвета на жените в бизнеса в България, на пресконференция преди откриването. Съветът презентира на изложението своята програма, която всяка година осигурява стажове на 1200 студенти и ученици.
Дуалното обучение е акцентът на „ТФ фест 2016“, подчерта Дария Маврудиева, ръководител на Центъра на учебно-тренировъчните фирми (ЦУТФ), който организира проявата. Най-големият годишен форум на Мрежата на българските тренировъчни предприятия показва предимствата на дуалната система, съчетаваща теоретични знания и практически умения.
Тук може да се видят моделът за реформа на образованието и бъдещите кадри за рестарта на индустрията, подчерта инж. Александър Чобанов, ръководител на Националното училище по роботика. Изложението дава нови възможности на бизнеса, добави д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив.
Данъчната култура е другият акцент на форума. На него дебютира първата в България виртуална данъчна агенция, създадена от студенти в Европейското висше училище по икономика и мениджмънт (ЕВУИМ). Те включиха в програмата и нов конкурс – за попълване на данъчна декларация. Предвидили сме лекции и практически занимания за подобряване на данъчната и финансовата подготовка на младите хора, каза Венелин Найденов, директор на Териториалната дирекция на НАП в Пловдив, която е патрон на инициативата на ЕВУИМ.
Вече обмисляме „ТФ фест“ да се провежда три дни, защото съпътстващата програма стана много разнообразна, каза Дария Маврудиева.
За първи път има конкурс за интелигентност по идея на Националното училище по роботика. Той е в два кръга – подреждане на кубчето на Рубик и решаване на логическа задача за оцеляване в конкурентна среда, нещо като състезанието „Сървайвър“, но за бъдещи предприемачи, обясни инж. Чобанов.
Екип на Международен панаир Пловдив обучава участниците как по-добре да се представят на изложения. Те и сега не отстъпват на реалните фирми изложители. Авангардно аранжирани щандове и оригиналните начини за презентиране правят 19-ото издание на „ТФ фест“ изключително атрактивно.
Над 800 млади предприемачи представят своите виртуални предприятия, работещи в повече от двадесет бранша, сред които финанси, производство на храни, напитки и други изделия, туризъм и хотелиерство, организиране на събития, реклама, търговия, строителство и озеленяване, спортни и развлекателни услуги. Те се борят за 30 награди в рамките на 14 конкурса, а имената на победителите ще бъдат обявени на 15 април.
Целта на виртуалните фирми е да се подобри подготовката на бъдещите мениджъри, като се доближи до истинските условия на работа и се развива креативното мислене. Всяка година нови 5000 младежи се подготвят в над 300 тренировъчни предприятия у нас. „ТФ фест“ е единственото у нас професионално състезание с международно участие и е включено в Европейската седмица на малките и средни предприятия.