Парламентарната група на Патриотичния фронт внесе в деловодството на Народното събрание днес проект на Закон за носенето на облекло, прикриващо или скриващо лицето
Шест европейски държави вече забраниха носенето на бурки и други подобни символи на агресивния войнстващ ислямски радикализъм, посочи народният представител
Реалните подбуди за носенето на бурка не само нямат нищо общо с хилядолетните традиции у нас и със светските закони на страната ни, но и са демонстрации, които не са нито религиозни, нито хуманни, а са политически, материално подплатени с пари, идващи от страни от Близкия Изток и Персийския залив. А в тези страни е известно, че политическата обстановка е нестабилна и се вихри войнстващ радикален ислямизъм.
Това заяви народният представител от Патриотичния фронт Славчо Атанасов минути след като Парламентарната група внесе в деловодството на Народното събрание днес проекта на Закон за носенето на облекло, прикриващо или скриващо лицето. Лидерите на Патриотичния фронт Красимир Каракачанов и Валери Симеонов и депутати от групата дадоха съвместна пресконференция.
Предмет на предложения проект на закон е забраната за носене на дрехи и аксесоар, закриващи лицето на обществени места, в институции и в официални сгради, в които се осъществяват светски взаимоотношения. Законовата забрана в проекта касае носенето на всякакви облекла, дрехи или покривала, които прикриват частично или скриват напълно лицето на носещия ги. В този смисъл е без значение наименованието на такива облекла в различните езици и/или диалекти, т.е. дали те се наричат бурка, фередже, яшмак, никаб или по друг начин, посочват вносителите. Важни са причините за въвеждането на тази забрана. А те са комплексни, посочват вносителите от Патриотичния фронт.
На първо място носенето на такова облекло пречи за идентификацията на лицето, което го носи. Това съществено завишава риска за пробиви в обществената сигурност, включително чрез терористични актове, в които се използват жени-камикадзе.
На второ място това е неприемлив начин за пропаганда на радикални ислямистки идеи, които нямат нищо общо с традициите на ислямската общност в България. Това е и демонстриран израз на неуважение към ценностите, на които се базира българското общество, сред които е и светският му характер, и толерантността към религиозните възгледи на „другия“.
Не на последно място носенето на бурка и др.п. е израз на подчиненото положение на жената в доктрината на радикалния ислям, а българските закони категорично забраняват неравното третиране по полов признак.
Следва да отбележим, че радикалният ислям е идеология, а не религия, която си поставя чисто политически цели, проповядва насилие срещу немюсюлмани и е основният фактор за самоизолацията на мюсюлманските общности. Налагането по един или друг начин маниера на постоянно носене на бурките и др.п. в една страна е в пряка релация с опасността от тероризъм на джихадистка основа. Шест европейски страни – Франция, Белгия, Швейцария, Холандия, Испания и Италия, вече забраниха носенето на бурки и други подобни символи на агресивния войнстващ ислямски радикализъм на обществени места, се посочва в мотивите на новия законопроект.
Славчо Атанасов посочи, че законът урежда и санкциите за нарушители - за първо нарушение - глоба от 200 лева, а за второ и всяко следващо - от 1500 лева и преустановяване предоставянето на социални помощи за съответния нарушител.
Чрез преходните и заключителни разпоредби се създава и нов чл.162а в НК, който криминализира действията на лица, които чрез насилие, принуда, склоняване или злоупотреба с власт налагат носенето на бурка и други подобни облекла, посочи Славчо Атанасов.