„За съжаление се оказах прав, че Пловдив е на опашката по усвояване на европейски средства. Днес това е официална констатация, изведена и в заглавие на местната преса”, коментира в Пловдив народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Търновалийски. За липсата на капацитет на Общината да привлича средства по европейски програми той нееднократно е предупреждавал.  „Жалко е, че загубихме Големия воден проект, но реализацията на Транспортния проект също буди известно безспокойство” – допълни финансистът. Все още не работи системата за управление на градския транспорт, техниката се оказва некачествена, а задръстванията в града станаха повече. Георги Търновалийски се опасява обаче, че може да се стигне и до връщане на цялата сума, ако проектът не заработи. Предстои петгодишен мониторинг и във всеки един момент ЕК може да наложи санкцията, стана ясно от думите му. Според него другата опасност е от разходите за сервиз и поддръжка на тази некачествена техника. „Какво се случва след една година, когато изтече  гаранцията за  валидатори, машини за продажба на билети, информационни табла, светофарни уредби и общината ще трябва със собствен бюджет да ги поддържа. Имат ли управляващите анализ за това колко средства ще бъдат необходими от бюджета за поддръжка?” – попита Търновалийски. Той припомни, че в града на тепетата трябваше да има зелена вълна, която да позволи на колите да не спират на всеки светофар. При всяко спиране се отделят най-много вредни газове, а Пловдив е един от градовете с най-мръсен въздух в Европа. „Такава зелена вълна в града ни няма. Напротив, задръстванията станаха по-големи", коментира депутатът. Пловдивският транспортен проект е илюстрация за това как неефективно са вложени европейски средства и се дава за пример от самия вицепремиер Томислав Дончев.