Най-важният въпрос в света на разплащанията днес е какво да очакваме утре. Банките трябва непрестанно да са в крак с най-новите дигитални тенденции, както и разнообразните нови продукти и услуги, които могат да предложат. С тях те не само могат да си осигурят контрол на разходите и приходите, но и отлично преживяване на своите клиенти. Водещата европейска ИТ компания Tieto е сред лидерите в индустрията и вече 23 години предоставя иновативни решения на банковия сектор. Повече от 500 финансови институции използват софтуерните решения на компанията, които са част от платформата Card Suite на Tieto, в над 30 страни по света. Сред тях е и една от най-големите банки в България – Първа инвестиционна банка (ПИБ).
“В днешната бързо развиваща се дигитална среда потребителите очакват банките им да предлагат много по-гъвкави и сигурни продукти и услуги, които да задоволят ежедневните им потребности. Виждаме нарастващата популярност на мобилните плащания сред младото градско население, което трансформира представата ни за „портфейла“. Международният ни опит във финансовата индустрия, както и нашите 1 300 експерта в 20 страни по света, ни помага да използваме познанията си за най-новите технологични тенденции в бранша и да ги приложим на локално ниво за всеки наш клиент.“, каза Марис Озолинс, директор на направление Карти в Tieto.
Пазарът на банкови карти в България продължава да нараства. Водещата анализаторска компания във Великобритания Timetric наскоро представи анализ на индустрията, който показва, че дебитните карти са предпочитания избор на българите. Очаква се стойността на транзакциите с тях да достигне 24.1 млн лева през 2018 г. Картите за бизнеса също продължават да набират популярност, като при тях стойността на транзакциите се очаква да достигне 124.3 млн лева през 2018 г. Потребителите са все по-наясно с иновации като електронните плащания, което води до нарастването на броя използвани банкови карти и стойността на транзакциите с тях. Банките се стремят все повече да предложат сигурна и удобна среда за банкиране, като издават безконтактни карти и се интересуват от найновите технологични решения като дигитални карти.
Скандинавският ИТ гигант Tieto и ПИБ започват своето партньорство още през 2004 г. Най-новият им проект е въвеждането на първите мобилни плащания в
Съобщение за медиите
България и на Балканите през тази година. Базирана в облака, технологията е одобрена от Mastercard, а безкартовите разплащания с телефон са един от първите търговски HCE NFC банкови проекти в Европа. ИТ компанията и ПИБ, заедно с MeaWallet, ABnote и SimplyTapp подобряват значително потребителското преживяване за клиентите на банката, които вече могат да използват своите смартфони за плащане в милиони магазини по цял свят. Друг голям проект на партньорите е въвеждането на безконтактни карти за първи път в България през 2010 г.
“През последните години наблюдаваме динамичното развитие на българския картов пазар. Банките в страната ясно виждат колко е важно да бъдат една крачка напред. Благодарни сме, че Първа инвестиционна банка избра Tieto за свой партньор и се довери на технологичните преимущества на нашата Card Suite платформа, която създава конкурентни предимства пред останалите на пазара.“, добави г-н Озолинс.