В Градска художествена галерия – Пловдив се състоя емоционална среща. Потомци на българския живописец Кирил Петров не очакваха да открият в сградата на Постоянната експозиция на ул. „Съборна“ №14а негова творба и бяха силно развълнувани да видят изложено на третия етаж живописно платно „Плодородие“.
След смъртта на самобитния художник, от чието рождение на 6 януари ще се навършат 120 години, внушителна част от негово творчесто (близо 400 живописни произведения) постъпва в Националната галерия. Негови картини са притежание на галериите в Русе и Сливен, на ателието-колекция на Светлин Русев и на дарената от него колекция в Плевен. Обхваната от силна емоция, внучката на Кирил Петров – Мария Спасова, написа в галерийната книга за впечатления:
„Това е една от най-вълнуващите и възхитителни експозиции, които съм посещавала. По-хубава от Националната галерия в Лондон. Благодарим за грижата за българското изкуство.“
Наследничката на големия живописец беше довела в Градската галерия своя син Димитър, деветокласник в Национланото училище за изящни изкуства „Илия Петров” в София. Младежът още не решил дали ще избере живописта за своя специалност или ще отдаде предпочитанията си на скулптурата, но с готовност разказва родовите спомени за своя прадядо.
Кирил Петров е роден на 6 януари 1897 г. в Сталийска махала, Ломско. Завършва Художествената академия в София между двете световни войни, в които взима участие. Неговият брат е убит в кървавите месеци на Септемврийското въстание през 1923г. и Кирил Петров се грижи за семейството му, което приема като свое. Художник с трудна артистична и житейска съдба, изключително самокритичен и различен от официално утвърдените принципи в изкуството през социалистическия период, днес той е добре познат само в тесни професионални кръгове, особено до голямата му ретроспективна изложба, осъществена едва преди десетина години в Националната галерия.