Фондация „Надежда 2001-98“ е благотворителна организация, която работи изцяло на доброволни начала. Основната ни кауза е да подпомагаме в различни аспекти (подобряване на жизнения стандарт, създаване на възможности и получаване на по-добро образование и личностно развитие) деца и юноши, отглеждани в социални институции, както и такива, възпитавани в семейна среда, но в крайно неравностойно положение, съобщиха от нейното ръководство.
Искаме да съобщим за национална благотворителна кампания в 2 части, проведена и завършена успешно за периода 30.01.2015-15.09.2016 г. Кампанията се осъществяваше с кутии за благотворителност, наречена „Левче за обувки“, тъй като целта ѝ беше закупуването на нови и качествени обувки за децата и юношите от 3 до 19 год. възраст, настанени в социални институции в цялата страна (с изключение на софийските домове, които традиционно разполагат с достатъчно средства). Обувките бяха избрани като цел на кампанията след обстойни консултации с ръководствата на голям брой социални домове и в резултат на собствените ни наблюдения, тъй като на практика бюджетите на почти всички домове в страната никога не позволяват децата да бъдат обути в нови, качествени и удобни обувки.
С радост искаме да съобщим, че първата част на „Левче за обувки“ приключи в началото на учебната 2015/2016 г. със закупуването на 1467 чифта нови маратонки Runners (с изключителното съдействие на фирмата) за децата и юношите от 65 социални институции в цялата страна.
Втората част на кампанията, която започна в края на 2015 г. беше посветена на децата с ментални и физически увреждания. Нейният финален етап ще приключи около 15.09.2016 г. Бяха закупени 1011 чифта нови маратонки Runners за деца и младежи, отглеждани в 87 Центрове за настаняване от семеен тип в цялата страна.
Позволете ни да отбележим два много важни според нас аспекта на кампанията- първият е, че достатъчно голямата по обем организационна работа (от рекламната дейност, поканите за участие, набирането на средствата до закупуването и доставянето на обувките до всяка социална институция беше извършена само и единствено с помощта на доброволци. Не става дума само за членовете на нашата организация, които по принцип работят изцяло на доброволни начала, но и за много граждани, които се отзоваха на призива ни за помощ, отправен чрез сайтовете “Time Heroes”и „Peika.bg“ и нашата фейсбук страница. Например доставките до всяка една от 87-те дестинации на „Левче за обувки“ за децата с увреждания бяха осъществени от „външни“ доброволци, отделили време и средства, за да финализира успешно кампанията. Считаме, че доброволческите акции и тяхната масовост са едни от най-чудесните показатели за все по-силно изявяващото се гражданско общество в България.
Другият аспект е самото участие на търговски вериги и обекти в кампанията, даже не поставяме на първо място тяхната масовост, (въпреки, че става дума за над 260обекта от цялата страна), а факта, че участниците бяха от максимален брой сфери на социалния живот като се започне с водещите вериги за хранителни продукти, строителни хипермаркети, вериги за бяла и черна техника и се стигне до театри и кина, салони за красота, плувни басейни и цветарски вериги.
Изразяваме огромната си признателност към всички участници в кампанията!
На края, но не на последно място изразяваме изключителната си благодарност на БНР и неговите три програми (Хоризонт, Христо Ботев и радио София), които безрезервно и по всички възможни начини подкрепиха кампанията в началото, когато беше най-трудно!
В момента организацията ни осъществява паралелно две национални благотворителни кампании: „Паричка за чисти деца“ , посветена отново на децата от социалните институции и „Всяко дете заслужава празник, нали?“, объранта към нуждите на деца, отглеждани в семейства в крайно неравностойно положение, често на ръба на оцеляването.