Отдаването на концесия на Летище Пловдив отново се провали. До изтичането на крайния срок за подаване на оферти от страна на заинтересовани компании не е получена нито една, обявиха за OFFNews от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Това е трети пореден неуспешен опит аерогарата в Града под тепетата да бъде отдадена на частен стопанин. Този път обаче провалът на процедурата е малко изненадващ, тъй като четири компании бяха декларирали интерес  - две турски и две китайски.
Пловдивското летище не успя да се наложи като средище за граждански авиация. От там редовни полети има само нискотарифният превозвач Ryanair, очаква се в бъдеще да има и линия до новата московска аерогара "Жуковски". Според повечето специалисти обаче бъдещето на Летище Пловдив е най-вече в областта на товарните превози заради близостта му до индустриалните зони "Тракия" и "Марица", в които успешен бизнес развиват десетки солидни компании.
От Турция се знаеше, че интерес към аерогарата ни проявяват големият летищен оператор TAV Airports и "Кьошдере груп" на бившия политик Ибрахим Кьошдере. Първата от компаниите оперира освен на летища в южната съседка и в Загреб, Рига, Скопие, Охрид, Тбилиси, Батуми, на две летища в Тунис и едно в Саудитска Арабия.
Надеждите за интерес от Китай бяха свързани основно с огромната държавна компания "Чайна констракшън".

Концесионната процедура за пловдивското летище предвиждаше през 35-годишния срок на договора концесионерът да инвестира не по-малко от 35,267 млн. евро без ДДС, 16,791 млн. от които - само през първите пет години. Дължеше се еднократно концесионно плащане в размер на 150 хил. лв. без ДДС.
Освен това годишното концесионно възнаграждение бе определено като фиксираната му част трябваше да бъде не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС годишно, а променливата му част - не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от дейности за всяка година.