Машина за многоцветни 3D изображения върху различни материали е една от новостите, показани на Международната изложба за печатна комуникация „ПринтКом 2013“. Тя се провежда от 15 до 18 май в Международен панаир Пловдив с участието на директни и представени изложители от 19 държави.
Оборудването за 3D отпечатъци е базирано на новите дигитални технологии. Те вече изместват традиционния печат, заяви на пресконференция преди откриването Петър Кънев, председател на Съюза на печатарската индустрия в България (СПИБ), който е съорганизатор на изложението.
Панели за мобилен телефон със снимки по желание на притежателя показва фирма от Асеновград. По същия начин, осигуряващ дълготрайност на изображението, се разкрасяват чаши, тениски и други предмети. Дигиталните способи променят и ситопечата, като позволяват да се съкрати времето и да се избегне използването на химически препарати.
Предимствата на новите технологии са високото качество и възможността да се работи в малки тиражи, дори в единични екзечпляри, и на това се дължи бумът на дигиталния печат, добавят експерти в бранша.
Ситуацията в бранша е тежка заради кризата, но технологичното ниво на нашите фирми не отстъпва на техните конкуренти в Гърция и Турция и е по-добро в сравнение с останалите балкански държави, коментира Петър Кънев, който откри деловия форум.
Фирмите оценяват колко е важно да се представят на „ПринтКом“ и затова тук са повечето големи български компании, каза Нели Петрова, изпълнителен директор на „Принт енд Пъблишинг“, съорганизатор на изложението и издател на списание „Полиграфия“.
„Международната изложба за печатна комуникация ще даде възможност на предприемачите да се запознаят с най-новите тенденции в печатарската индустрия. По този начин ще се утвърдят добри професионални стандарти в печатарството и ще се подпомогне развитието на икономиката“, се казва в приветствието, изпратено от министъра на икономиката Асен Василев.
„Въпреки кризата, полиграфическата промишленост се стреми да предлага най-модерното, тъй като качеството на опаковките, етикетите и рекламните материали вече не е въпрос само на престиж, а на пазарно оцеляване за фирмите от другите браншове. Затова и сега участниците в „Принтком“ демонстрират иновативни решения и продукти за рекламната и издателска дейност“, коментира Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив. В изложението участват производители и дистрибутори на печатарска техника и технологии, материали и машини за възпроизвеждане и размножаване, хартии и картони, настолни издателски системи, печатници, рекламни агенции и издателства.
Национален форум на рекламната фотография е сред съпътстващите събития. В него участват 16 автори със 70 творби. Освен тях, в палата 11 на може да се видят експонатите от Международния конкурс за панаирен плакат, които са 64 от 17 държави, и от Националния конкурс за фирмен календар.
Преди старта на „ПринтКом 2013“ Съюзът на печатарската индустрия връчи своите годишни награди. Призът Печатар на годината отиде при Тодор Чапов печатница „Форт“, а за най-добър Търговец на годината бе определен Христо Стайков от „Гед“.
Деловата програма включва презентации и семинари за новостите в полиграфията и опаковките. На 16 май ще бъдат представени системата за електронни търгове за обществени поръчки, разработена от БОРКОР, и финансиращи инструменти, предлагани от Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предприятия.
Посетителите имат достъп до изложението след регистрация, която могат да направят он лайн в сайта на панаира. Палата 11 е отворена от 9 до 18 ч., в последния ден – от 10 до 14 часа.
В рамките на „Принтком“ за 17-и път се проведе единственият в света Международен конкурс за панаирен плакат. Уникалната проява се организира от Международен панаир Пловдив съвместно с Международната асоциация на изложбената индустрия UFI. Тази година участваха 64 плаката на 24 панаирни организации от 17 държави.
Голямата награда бе присъдена на Международния панаир в Тулуза, Франция. Номинирани бяха: „Космопроф Азия – Новият свят на красотата“, представен от Ю Би Ем – Азия – Хонг Конг; Международен търговски панаир, представен от Международен панаир - Зимбабве; „Вода София 2013“ и „Булконтрола 2013“, представени от Интерекспоцентър – София.
В традиционния Национален конкурс за фирмен календар се включиха 18 експоната на 17 фирми. Голямата награда не бе връчена.